Trött trött......

publicerat i Allmänt;
är jag idag. Svärmor "tjötade hål i huvet" på mig igår. Hon är en sån energitjuv så man är alldeles slut när man kommer därifrån. Pippis säger att hon är senil, men det vete katten om hon är men nåt konstigt är det i alla fall. Hon kan bli så fruktansvärt arg att hon sitter och skakar och skäller på en hela tiden och då får man bara hålla med om alla galenskaper hon häver ur sig annars blir hon vansinnig helt enkelt. 4 1/2 timma tog det med besöket och nu börjar hon få vatten i lungorna så jag vet inte om det är så mycket bevänt med henne. Ja ja hon blev nog glad att jag kom i alla fall men hon skulle aldrig ta från sin mun att det var snällt gjort. Hon har aldrig visat känslor den damen och det är ju lite tråkigt. Sen är hon sån att den hon sist pratade med håller hon med och sen pratas det bara skit om en när man går därifrån, så det är ju faktiskt inget roligt att gå dit om ni förstår.
Men Pippis hade varit kanonnervös att hon skulle skälla på mig hela tiden så han hade bara tänkt på detta när han åkte hem från Oslo, så jag fick en bamsekram av honom när han kom hem och han var så tacksam att jag ställde upp.
Ja idag skulle jag egentligen gått på spinning nu på förmiddagen, men jag orkar inte helt enkelt, har sovit jättedåligt två nätter i rad så idag ska jag bara ta det lugnt för att "komma ikapp" mig.

Solen lyser i alla fall och det ska ju bli jättefint väder framöver, och barnen mår bra, och lilla Stolla och Enya är så goa och nu längtar jag riktigt ordentligt efter mitt första barnbarn. Så det är mycket man ska vara tacksam över:))

Ha nu en riktigt go dag! Kram Mumin

image713

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Pialotta:

Tråkigt att svärmor är så där, men vi finns där och får göra så gott det går:-)
Kanske är hon senil i alla fall.. du får tro det så kanske det känns lite lättare;-)
Jag känner samma som dig idag.. så himla trött så. vet i katten vad det är, men samma här har sovit skitdåligt och alldeles för få timmar de sista dagarna.. skulle upp till city idag och torghandla, men tyade inte.. I morgon är en annan dag och solen ska komma här oxså.. får trampa upp dit då:-)
Kramar

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Pialotta: Nä nu vissa dagar orkar man bara inte knappt röra på sig och får jag för lite sömn är jag däckad:(( Vi får väl hoppas att det blir bättre med oss kärringar:)) Som sagt i morgon kanske vi mår strålande vem vet? Kram vännen

3:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Jag är också jättetrött nu! Men jag började dagen med att bära ut nästan allt i ett rum här uppe. Sen putsade jag fönstren på alla sidor. Sen så hann jag inte så mycket mer för jag hade tid hos frissan och så skulle jag hämta lite mattprover till köket! Sen iväg o handla o laga mat. Nu tänker jag damma av här samtidigt som jag kollar på TV.n. Jaja man ställer till med så många saker samtidigt! Nu är jag supertrött i ryggen! Fortsätter i morgon tror jag!
Ha det lugnt kära Mumin! Och vila du också!Kram!

4:e kommentar, skriven , av Ninni:

Usch jag lider med dig!!

Ang hotellet så bokade vi inte om men vi har frinätter och då var dom slut på Wellington (fick vi reda på igår)..därför blev det ett annat hotell!

Kram,kram

5:e kommentar, skriven , av Mumin:

Gunvor: Herregud va du håller på!! Förstår att du är trött. Damma medans man ser på TV, det var något nytt ha ha. Ta`t lugnt du med. Kram Mumin

Ninni: Jaha då förstår jag. Ja jag får se vad jag gör. Kram vännen!

6:e kommentar, skriven , av Ninni:

Ha en härlig dag hoppas den blir vilsam, kramen

Kommentera inlägget här :