Tack alla.......

publicerat i Allmänt;

för värmande ord till mig.......igår trodde jag att jag skulle få hjärnblödning...jag grät så jag fick ont i huvet och dagen hade ju gått i ett kör också utan vila. Vi håller ju på med trappen så Hundlund var här med Lovis för han skulle börja gjuta och Enya kom också till "farmor"så det var när dessa hade gått som det brast för mig, jag hörde Frippes små fötter komma men han var ju där inte:( Jag tände ett ljus för honom och satt och grina i min ensamhet. Pippis såg inget, jag vet inte vad det är men jag har aldrig kunnat visa att jag gråter inför honom eller mina barn. När barna var små gick jag alltid ner i källarn och stängde in mig på toaletten och grät för jag ville inte visa dem att jag var ledsen så dem också skulle bli ledsna. Dumt kanske, men det har väl med uppfostran att göra..............att alltid vara stark och inte visa sina känslor....och det har jag ju fått lida för .........Idag känns det bättre men jag är jättetrött och känner att jag har högt blodtryck. Idag kommer Hundlund igen och ska gjuta färdigt....jag skulle vilja vara ifred lite grann känner jag....det blir för mycket.....kanske jag tar en promenad i skogen för mig själv och rensar tankarna.

image368Till Frippe vill jag ge denna vackra ros, du lever alltid kvar i mitt minne min lille käre gosekatt....Kram på dig var du än är! Din älskade Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Hej Muminvän! Du har det inte så lätt just nu, men det blir bättre! Det är ju tur ändå att det händer lite saker hos dej så du slipper sitta o tänka jobbiga tankar. GÅ ut i skogen du så känns det nog bättre. Vilken fin ros han blir tillägnad lille Frippe, du vet att han har det gott i sin himmel!
Varma kramar skickar jag till dej!

2:a kommentar, skriven , av Frida:

Hej Mumin! Din stackare =/ Förstår att det är jobbigt. Lille Frippe med sin mjuka päls! Tur att du har kvar lilla Stolla! Å så har du ju lilla Enya som kommer och hälsar på dig också! Kram på dig! /Shibbie

3:e kommentar, skriven , av Mumin:

Tack Gunvor....ja det blir nog bättre..ska försöka ge mig ut i skogen! Kram på dig vännen!

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Frida: Ja jag har ju en massa andra djur omkring mig som jag älskar....men var och en har ju sin personlighet....Kram på dig!

5:e kommentar, skriven , av Nalle:

Mumin: Så synd att du inte visar att du är ledsen.
Inte behöver du visa dig stark vid sådana här tillfällen som nu är. Tårar behöver heller inte betyda att man är svag.Absolut inte. Stäng inte inne dem, snälla du, gör inte det.
Du saknar ju din lille vän, och det med rätta. Skynda inte på sorgen, låt det ta den tid det tar. Tror Frippe är tacksam för att han fick gå. Att han slapp lida mer än vad han hann göra. Kramar

6:e kommentar, skriven , av Mumin:

Nalle: Ja jag vet att du har rätt när det gäller att inte stänga inne sina känslor, men jag har aldrig fått visa känslor i hela mitt liv och då drar jag mig undan...men jag mår definitivt inte bra av det...jag vet..ja lille Frippe har det nog bra nu....Kram och tack för att du bryr dig!

7:e kommentar, skriven , av Ninni:

Åhh gumsan...om du var här skulle du få en stor kram av mig!
Och jag som bölar lätt som ingenting...men som du säger det har säkert med uppfostran att göra!
men å andra sidan vill jag nog inte gråta inför vem som helst....kram

8:e kommentar, skriven , av Anonym:

Jag är oxå lite rädd för att börja gråta men på senare år har det blivit mycket gråt och inför andra
Skickar många kramar till dig från mig Ting.....

9:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Tack den kramen tar jag gärna emot:) Ja jag är också känslig ibland ligger till o med "lille Skutt" i underläge, men ser du då går jag för mig själv. Bamsekram Mumin
Ting: Ja det här med att visa känslor är svårt fast jag är en hyperkänslig person men som jag säger då går jag undan tyvärr. Många kramar tillbaka

Kommentera inlägget här :