Slödag.....

publicerat i Allmänt;

har det varit idag...men det kanske beror på att jag inte mått något vidare. Ont i magen och trött, men nu verkar det som om medicinen börjar verka. Kan inte vara utan den det är bara så tror jag. Har just skrivit ett brev till urologen och frågat vad jag ska göra.....det går en månad utan och sen är det färdigt igen.....suck.....men jag har alltid haft besvär med urinvägarna, när jag var liten hade jag jämt yllebyxor på mig för att jag inte skulle bli kall om stjärten och läkarbesöken avlöste varandra.....jag kommer ihåg det så väl.....här hjälper inte tranbärsjuice......det läcker från min tarm så jag blir ständigt infekterad.....men det är ju tur det finns medicin...e det inget värre så.
Åh min stackars Frippe...han mår inte bra.....Pippis och jag har bestämt oss för att han ska lämna in.....han äter inte så mycket längre och det verkar som han inte ser så bra heller....den gamle lille katten....men han har haft en bra ålderdom hemma hos mig och han verkligen älskar mig............usch va sorgset.....å senil e han också till råga på allt........
Nä lite gladare toner.....i morgon skall jag och Pippis ut och köpa golv till storarummet...får se vad vi hittar och sen ringde min gamla barndomsvän och i morgon eftermiddag ska vi ut och kika om det finns någon svamp. Va kul det är med så "gamla"kompisar som fortfarande hör av sig.......
Ja nu är sommaren till ända, jag älskar ju hösten som ni vet men mitt badställe har bara blivit besökt en gång i år och det är ju skandal!! Tänk när jag låg där och memorerade hur ljuvligt det var i vattnet och måsarna skriade ovanför mig och jag tänkte det här får bli fler gånger, men det blev det inte...jag sa till mig själv att "tänk om det är sista gången jag badar för i år" och jag vet inte hur rätt jag hade....nä nu får jag se fram emot att göra änglar i snön......var årstid har sin tjusning. Slutar med att önska er en God natt med detta sommarminne. Kram

image363

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Usch!!!va många tråkigheter för dej!Urinvägs är inte kul o du har det nog ordentligt också. Jag har nog haft det ett par gånger bara. Men jag tycker det är värre med Frippe, kattälskare som jag är! Du får förlåta
.. jag vet att det är jobbigt med det andra också. Men det är så hemskt när våra djur blir sjuka. Fast man måste ju tänka på vad som är bäst för dom..o han är nog säkert nöjd med sitt liv. Han har ju haft det så gott hos dej! Jag gjorde samma sak med min Mojje när han blev sjuk. Han vart sexton år. Det gick så bra! Jag ska hålla tummarna för er!
Kul att du får komma iväg o leta svamp. O köpa nytt golv..jag blir så avis så!
Tänk dej att jag har inte ens badat en gång i år!
Och nu är det kört!
Hoppas du får en bra dag i morgon.
Kramar om dej!

2:a kommentar, skriven , av Ninni:

Usch va jobbigt..tur att det finns bra mediciner!
Lilla kissen ja det blir nog bäst för honom..åhh va många som har haft tråkigheter med sina djur.
Leta upp lite svamp till mig med....kramen

3:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Ha en bra dag trots tråkigheter!Tänker på dej!
Hoppas svampskogen ger lite lön till dej!Kram kram!!

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Gunvor: Tack ska du ha vännen att du bryr dig om:) Det blir varken golvköp eller avlivning idag som det ser ut....Pippis var tvungen att ge sig iväg på ett brådskande jobb. Kram på dig!
Ninni: Tack Ninnivän men det blir att vänta tills i morgon tror jag för lille Frippe....Pippis är upptagen och jag gör det inte själv..usch....ja vi får hoppas på lite svamp. Kram på dig!

5:e kommentar, skriven , av Pialotta:

Ja du alla har vi något att bekymra sig för.. Är det inte det ena så är det det andra..
Bada ja du det har jag gjort två gånger denna sommar.. riktigt tråkigt faktiskt att man inte kunnat utnyttja sommaren bättre, men nu går vi mot (kanske) en ljuvlig höst:-)
Kramkram

6:e kommentar, skriven , av Mumin:

Pialotta: Ja så är det här i livet......och vi får hoppas att det blir en härlig höst. Kram på dig!

7:e kommentar, skriven , av Anonym:

Det där med att lätt få urinvägsinfektioner är inte kul men som du skriveer tur att det finns medicin.
Svamp har det inte blivit så många ggr för mig än men det finns ju höstisar nu så det får bli en tur ut i skogen till helgen
jaag är just nu dödstrött ligger bra i soffab och latar mig kram till dig /ting...

Kommentera inlägget här :