Ikväll drömde jag att.......

publicerat i Allmänt;
jag dansade med min idol Patrick Swayze.....men han hade nog fått mardrömmar efter mitt aerobicpass ikväll om han skulle dra runt denna damen på dansgolvet. Det var jättekul med aerobic.....gympa och danskoordination i ett. Men vad svett jag blev.....men görkul va det och några hekto har väl försvunnit hoppas jag. I morgon kan jag nog inte röra mig efter kvällens övningar...men vad gör det, kul hade jag i alla fall:))
Ni minns väl filmen Dirty Dancing? Jag kan se den om och om igen.......jag blir alldeles euforisk när jag ser hur bra dem dansar i filmen. Att dansa är det roligaste jag vet, tyvärr tycker inte Pippis detsamma så när vi är ute med kompisarna så sitter Pippis i baren och jag bara dansar och dansar med olika kavaljerer. Jag minns Pippis och min bröllopsvals, då var han ju tvungen att dansa ha ha men det slutade med att min dansanta pappa tog över och förde mig ut i brudvalsen. Min pappa var väldigt kraftig men dansa det kunde han!! Damerna var som en skock får omkring honom och kondition hade han också..........
Säger gonatt med denna min idolbild Kram på er!

image376

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Haha har vi samma favoritfilm också!!
Kan till och med repliker..
Ja dansa är ju hur kul som helst, men det blir inte så ofta nu förtiden inte som Gunvor!
Ha en skön dag...kram

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Nämen det är inte sant så lika vi tycker!! Ja du Gunvor hon dansar ju varje helg, då får en annan ta kvasten istället:)) Ha en go dag vännen Kram

3:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Haha jaså du, men nån kvast var det inte frågan om i natt då. Då var det en annan kavaljer! Va härligt att få en dans med honom. Lyckliga du!

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Gunvor: Javisst han dansar ju som en gud....skulle ge vad som helst för att få en dans med han:)) Kram på dig!

5:e kommentar, skriven , av Sylvia:

Tänk att när jag var i london i höstas såg jag Patrick live i musikalen Guys and Dolls. Han är lika snygg som medelålders och dansa kunde han fortfarande. Vi gick förbi sceningången när vi gick hem till hotellet och det var världens kö av damer som stod och väntade att han skulle komma ut.
Själv dansar jag helst själv, har 0 taktkänsla, men i frigörande dans släpper jag loss och dansar mig in i trance nästan. Så visst är det härligt med dans, dock inte par- eller "styr"-dans. Vill dansa som JAG vill.

6:e kommentar, skriven , av Mumin:

Sylvia: Åh lyckliga du som sett honom:)) Ja jag kan hålla med dig att det är roligare att få dansa lite som man vill, det är som jag säger att dansa med kvasten går alldeles utmärkt, den följer en vart man vill ha ha Kram på dig!

Kommentera inlägget här :