Fredag

publicerat i Allmänt;
Godmorgon på er alla. Nu är det fredag igen, veckorna går så fort......igår kom snickarna och började med trappen så nu får vi ingen sovmorgon, här snickras och bankas kl 7 på morgonen, men dem är käcka grabbarna och fort går det också och fint blir det med. Hela dagen igår flöt på i rask takt, lite spinning och sedan var jag och tittade på Fanny när hon spelade fotboll. Det är för kul när dem där små springer omkring, men dem e duktiga. Idag är ett oskrivet blad men jag vet att det blir full rulle så jag har bänkat upp med kaffebröd ha ha. Jag får väl ta och baka kanske eller vad tycker ni? Jag gillar inte att baka utom lussebullar och pepparkakor men det kan jag väl inte göra nu heller?
Jag måste få visa Pippis firmabil. Ni förstår att när dagisbarnen ser den här så vinkar dem så glatt åt snögubben, men dem undrar på sommaren varför han har en snögubbe på bilen och varför den inte smälter när det är så varmt:)) Kul att den är en uppskattad. Ha nu en bra dag alla! Kram Mumin

image378

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Det var en cool bil!!
Nej du kan inte baka lussebullar än, möjligtvis peppar kakor, men då får du göra egen deg, för du lär inte hitta det i affären!
Ha en skön dag..puss&kram

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Ha ha jag har en fryst deg som jag kan plocka fram:)) Detsamma önskar jag dig! Kram

3:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Den var häftig..bilen alltså! Jaså du har hantverkare igen. Och så har du uppassning igen. Baka på du men inga lussebullar o inga pepparkakor heller tycker jag..den doften måste du spara på ett tag till! Baka bullar du! Och ha en god helg! Kramelikram! Dansa försiktigt med kvasten!

4:e kommentar, skriven , av Pialotta/Kaffebönan:

Man kan baka allt vad som man finner i den där kakboken:-)
När som helt hur som helst.. det där struntar jag i alla fall i.. men ska villigt erkänna att lussekattor och pepparkakor där går gränsen:-) Inte nu i alla fall.. vet i sjutton om jag gör det vid advent heller.. gillar ju inte lussebullar..
Ha de fint o du en coooool kärra det där.
Förstår barnens reaktion..
Ha de.. trevkig helg.. Kram

5:e kommentar, skriven , av Pialotta/Kaffebönan:

Ps. Hörde du Bruces nya låt inne hos mig? Ds

6:e kommentar, skriven , av Anonym:

Jättefin bil förstår att barnen tycker om den
Baka du lussebullar nu om någon gång har man inte tröttnat på dem. Ta i lite mandelmassa oxå mums!!!
kram Ting...

7:e kommentar, skriven , av Mumin:

Gunvor: Visst e bilen söt? Kan man säga så? Och ja det får bli hemmabakta bullar, det tror jag. Ja kvasten ska få sig en omgång i helgen ha ha. Kram på dig!
Pialotta: Jaså du gillar inte lussebullar? Åh det som e så gott:)) Jepp hörde Bruces nya hos dig. Kanon!! Må så gott! Kram på dig!
Ting: Ja bilen e gullig:)) Åh lussebullar med mandelmassa det låter gott det. Kram på dig!

Kommentera inlägget här :