En sån dag........

publicerat i Allmänt;
har diskat allt det här och putsat kopparn.....e det nån som har kopparkittlar kvar? Jag är helt slut efter denna veckan........och alla tror att Mumin skall vara pigg och glad........ja här ser ni hälften av vad jag diskat

image388

ja och sen har min bil blivit stulen den som min svärdotter har att förfoga över. Polisen ringde idag och sa att dem hittat den  en bit härifrån.....söndertrasad.....fan också rent ut sagt...men den har blivit bärgad till verkstad så jag hoppas försäkringen täcker lite grann i alla fall. Tösen är ju i behov av bilen för lilla Enyas skull och det gör mig ont att inget får vara ifred........
Jag har tittat på TV idag för en gång skull...hinner ju inte annars....vete sjutton vad jag sysslar med men tiden går så fort....tittade på Klassfesten och den är ju bra....gammal kärlek rostar aldrig........

Sen är jag lite "vill" när det gäller mitt vitrinskåp....dottern sa att sälj den.... det är inget att ha.....men jag är så kluven.....tog med den från den sista sommarstugan vi hade och den är nog inte så gammal, gjord på 50-talet men det gör mig ont att göra mig av med den.....vad säger ni??
Nä gonatt nu och sov så gott.....jag själv är alldeles slut. Kram Mumin

image390


Vad säger ni??

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Frida:

Ah, ett helvete det där med bilen! Fyfan jävla idioter! Det är ju ett fint skåp men det är ju omodernt, men gör som du känner! Sälj det inte om du inte vill. Kan vara jobbigt att göra sig av med gamla grejer! TREVLIG HELG! Kram / Shibbie

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Bilen ja vilket skit folk vet inte idag vad som är mitt och ditt.
Skåpet är ju jättesött är det inget antikvärde
i det så skulle jag måla det vitt och låta det se lite slitet ut på kanterna. vill du sen sälja det behålla det eller ge bort det så ska du se att det kommer slitas i det skåpet. trevlig lördag Kram Ting.........

3:e kommentar, skriven , av Mumin:

Frida: Ja att dem inte kan låta en sån gammal bil vara....men Golf är ju populära att stjäla....nä jag gör mig inte av med skåpet tror jag.....ha det nu så roligt i Borås:) Kram Mumin
Ting: Ja nä jag har sovit på saken, jag gör mig inte av med det, kanske som du säger att måla om det?? Men det är ett fint skåp och välbehållet fastän det är gammalmodigt. Tack det sammma Kram på dig!

4:e kommentar, skriven , av Nalle:

Klart du ska ha skåpet kvar !
Synd med bilen, ojojoj, hoppas det ordnar sig.
Ha en fin dag !
kram

5:e kommentar, skriven , av Mumin:

Nalle: Ja jag har besämt mig. Det ska vara kvar! Ja bilen ja att folk inte kan låta saker och ting vara? Kram på dig!

6:e kommentar, skriven , av Pialotta/Kaffebönan:

Det skåpet vet vad det ska stå:-)
Hemma hos dig så det så.
Gud vad du har glas/porslin i dina gömmor. Är det sånt som bara står i hyllor och skåp eller är det vanligt brukbart i vardagen. Du är som min mamma hon har ett skåp med bara en massa glas.. mycket "loppeglas".. från loppmarknader.. riktig skattgömma det där och du tänk så roligt att duka med de där olika..
Bilen.. det där vaar inte skoj.. varför kan man inte få ha något i fred i denna tiden.. det är förskräckligt.
Ha de gott o trevlig lördag/söndag.. vila mera så orkar du mera..
Kramkram

7:e kommentar, skriven , av Mumin:

Pialotta: Just det!! Du har alldeles rätt det skall stå här och därmed basta:)) Ja du jag har så mycket glas, jag ärvde det av min pappa och det är fina grejor, inga loppisfynd här inte:) Ja ibland dukar jag med dessa vackra glas när vi har gäster och det är populärt må du tro. Riktigt fina serviser från 40
50 talet med glas till. Ja det är snyggt:)) Tack ska du ha ja nu ska jag vila mig lite till för i morgon blir det att flytta mera tills vi åker till Rörtången. Kram på dig vännen!

8:e kommentar, skriven , av Anna-Maria:

Måla om eller sälj skiten. HAHAHA

9:e kommentar, skriven , av Ninni:

Jag tycker att det är fint!

Kommentera inlägget här :