Meducin.....

publicerat i Allmänt;
fick jag av doktorn...slemavsvällande plus antibiotika för jag hade bihåleinflammation. Jag e lite trött och jag frågade honom när jag fick träna igen för han vet hur jag är, kan ju inte vara still om jag inte är dösjuk å så sa han att det är inte bra och träna med infektion i kroppen  så damen får nog lugna ner sig lite.....men lite frisk luft har ju ingen dött av ha ha. Han e för rolig.........
Apropå dialekter ska jag testa er lite på göteborgska....hur kom jag på detta nu då?? ja ja kolla här:

Den som har mest rätt får ett vykort tillskickat sig från mig som belöning men då ska ni inte bo i Göteborg.....

1. Bördia
2. Soperent
3. Taskig
4. Inte vetig
5. Bambatant
6. Trän
7. Va e de för exter å bröta i svalen?

Tänk nu så det knakar. Kram Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Jaha låt se

1. Ingen aning
2 soprent..det hörs ju..inget finns kvar!
3. Elak, dum
4. inte riktigt klok
5. Mattant (bespisning)
6. Träd??
7. Svalen är ju typ skafferi..eller?? Nej jag vet inte!

Ingen träning nu gumsan...då blir du mera sjuker!

nää ingen lägenhet på Naxos..puss&kram

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Bra gissat ganska roligt det här ha ha....nä ska inte träna, jaså får jag inte komma till Naxos....suck:) Väntar på mera svar....Gonatt! kram och puss tebax

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

1. tråkig
2. vräkt i sig
3. elak
4. dum
5. urmodern
&. Träden
7. inget att slösa energi på
Kramar Ting.....

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ting: Ja spännningen är olidlig....men ni e för roliga:) Kram

5:e kommentar, skriven , av Mumin:

Det var inte många mer än Ninni och Ting som antog göteborgsdialekten och Ninni vann med 4 rätt.

Kommentera inlägget här :