Ishotellet

publicerat i Allmänt;
Jag som älskar snö bor väl i fel ände av landet kan jag tro....Vintern är så underbar tycker jag och mörkret. Attt åka skidor och hundspann är det bästa jag vet.......facklor och vit snö......jag gillar det bättre än sommaren. Ja jag är lite knäpp men jag får sån frid i sinnet av mörkret och vintern. Visst gillar jag sommaren men jag tycker det blir för mycket med grillning och surrande gräsklippare och gapiga barn och folk som tror att sista sekunden av deras liv är kommna då allt ska hinnas med.......nä jag gillar det inte!! Blir stressad faktiskt och alla skall göra så mycket på sin semester....förhoppningarna är så stora och så blir det bara "skit och pannkaka" utav alltihopa. Vet ni att september månad är den största frekventerade skilsmässomånaden.....då har alla par blivit utleda på varandra under semestern....förväntningar som aldrig gick i uppfyllelse.......i januari sticker jag till denna ljuvliga plats i Jukkasjärvi och ligger på renfäll en natt.......längtar....ha ha. Tjing och ha en bra lördagskväll......"KnäppMumin"

image435

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Frida:

Tack så jätte mycket för den goooda maten! Helt underbart gott! Mm..

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Frida: Varsegod, det är så roligt att laga mat till såna som uppskattar det!! Kram

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

Visst håller med dig på många sätt men jag är samtidigt en stor soldyrkare kram ting...

4:e kommentar, skriven , av Ninni:

Jepp du är knäpp..haha!

Ligga på en isbädd...hua, nää tacka vet jag en solsäng!

Haha förresten har min våg fått tillbaka sitt liv, jag visste väl att det var för bra för att vara sant..men två kilo var borta iallafall....dessvärre inte fyra som jag trodde...jaja!
Säg den lycka som varar för evigt!

Kramen

5:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ting: Ja det är ju inte så att jag hatar sommaren och solen men jag tycker faktiskt vintern är härlig:)) Kram ha en skön söndag
Ninni: Ja du så knäpp e jag ha ha. Jaså den förbaskade vågen gick fel, ja men 2 kilo var ju bra:)) Ha en go söndag! Kram

6:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Vet du Mumin, att jag håller faktiskt med dej om att sommaren är så himla stressande.Det är sant allt som du säger. Det är faktiskt skönt när hösten o vintern kommer. Det blir mycket lugnare då! Visst jag älskar sol o värme! Det är underbart! Men då är det skönare att vara i ett varmt land.Fast jag gillar sommaren också..att få vara i stugan o alla utedanser! Jo egentligen är man glad åt alla våra årstider.
Det ska bli mycket spännande att få höra om ishotellet..hur skönt det var att ligga på isbädd! BRRRR!
Ha en skön Söndag! Kramar från mej!

7:e kommentar, skriven , av Ninni:

Vi har fått ordning på elen..det var en huvudsäkring som gått!

Lovar Anders är görnoga när han pillar med sladdar, ingen ström på!

Kramiz

8:e kommentar, skriven , av Mumin:

Gunvor:Javisst är det så. Jag åker också gärna till ett varmt land och kopplar av.....och det ska bli jättespännande att åka till ishotellet. Kram på dig!

Ninni: Skönt att höra....du vet det här med el är ju livsfarligt att pilla med om man inte är noga....jag är uppvuxen med en far som var elektriker så han "bankande" det in i skallen på mig. Kram på dig!

Kommentera inlägget här :