Händelserikt.......

publicerat i Allmänt;
har det varit både fredag och lördag. Igår var jag och "barnbarnen" ute på vår årliga shopping och gravrunda...jag tror dem tyckte det var roligt. Först var vi på Barnens Hus där det finns massor av leksaker och det blev många rundor innan dem kunde bestämma sig för dem brukar få var sin sak med sig hem. Sen var det McDonalds och jag är så jädrans dum för där är jag aldrig och äter......jag visste inte ens hur man fick ketchup ur dem där maskinerna:)) Sen var vi på Plantagen och tittade.....så mycket roliga tomtar dem hade och sist var vi på kyrkogården och tände ljus. Det var spännande....många frågor om skelett och döda som vanligt:) Men väldigt vackert....å en sån frid det är på kyrkogården..........jag blir alldeles euforisk. Sen var det hem och jag var dödstrött i går kväll så det blev en tidig afton.
I morse kom "Hundlund" med Lovis och så kom Enya med sonen och svärdottern. Herregud jag trodde dem skulle riva köket!!
Därefter åkte vi till Åsa där dottern och mågen bygger hus. Jag blev fruktansvärt imponerad av deras arbete. Kanonduktigt att bygga hus själva......å så träffade jag mågens mamma.....hon e bara så himla trevlig....så vi satt i husvagnen som är uppställd på tomten och fick kaffe och bulle och vi tjöta och skrattade om vartannat.
Nu har jag och Pippis ätit middag och tagit ett glas rött och ikväll blir det lite räkor också. Ha en go Allhelgonakväll!

Kramar alla go vänner!

image478

William och Fanny tänder ljus

image479

Lovis och Enya efter köksmarodören:))

image480

Nybygget

image481

"Svärmor" dottern och moster

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Åhh va spännande med nytt hus..kommer säkert att bli jättefint!

Ha det gott med räkorna..här blir det fläskkarré och stooora pommes!
Kramen

2:a kommentar, skriven , av Sylvia:

God morgon! Hoppas du mår bra idag och inte får lida för den trevliga helg du verkar haft. Idag skall dammsugaren fram + att jag skall rensa i två garderober. Går inte att skjuta på längre.

3:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Ja det är jättespännande:) MMm va gott ni åt igår.....Kram på dig!
Sylvia: Ja jag är lite trötter men idag blir det bara vila om jag får bestämma. Ja du sånt måste ju göras ibland. Kram på dig!

4:e kommentar, skriven , av Anonym:

Vad kul med nytt hus
Är det nära er?
Ha en skön söndagskväll kram Tingeling..

5:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ting: Ja det är roligt, det är ca 4 mil från oss söderut i Halland men det går fort att åka dit:) Detsamma Kram

6:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Oj va mycket trevligt du har haft i helgen!Vi var också o tände ljus på gravarna. Det blev så fint med den vita snön. I dag är den borta! Tyvärr!
Va kul att få vara med om husbygget o se hur det fortskrider! Ha en bra vecka nu o Kramar till dej!

7:e kommentar, skriven , av Mumin:

Gunvor: Ja det var en intesiv helg men rolig....jaså du har snö....va mysigt:) Ja det blir roligt att följa med "nybyggarna". Ha det gott! kram

Kommentera inlägget här :