En svart tiger.........

publicerat i Allmänt;
image486

Åh va gott det är att vara inne i stugvärmen när det blåser småspik ute.................säger lilla Stolla.
Hon och jag sov på kapp i går eftermiddag......hon snarkar faktiskt.......gulligt tycker jag:)
Men sen har hon faktiskt "pinkat" in ett revir i Pippis verkstad.....det trodde jag bara hankatter gjorde?
Sen har vi en rödaktig katt som är ute efter hennes knaprer, men då blir Stolla förbannad och jädrans sicket liv det blir....det låter som om dem ska mörda varandra....men det är bra att hon vet vad som gäller den lilla godingen.
Jag tänker ibland på Frippe som gick hädan....gamla Frippe......han hördes när han gick.....han hade så långa klor så det lät som om han hade "klackskor" på sig. Han har det bra nu i sin himmel......gonatt alla! Kram Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Frida:

Va söt hon va på det kortet lilla Stolla

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Svarta katter är fina.
Visst saknar man sina djurvänner jag minns när jag var i tonåren och en av våra katter dog så sorgligt det var Ha en trevlig dag kram Ting...

3:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Ha en skön dag kära Mumin! Jättegullig Stolla du har. Vad säger Pippis om reviret i verkstan..han får väl pinka ett eget! Kramar till Stolla också. Jag blir så sugen på kattgos!

4:e kommentar, skriven , av Anna-Maria:

Åhh....lille Stöll. Finast i världen.

5:e kommentar, skriven , av Ninni:

Söta Stolla!

Jo lite har jag börjat träna, vi är ju med i en gångtävling på jobbet..måste hinna till München i tid..kramen

Skrev lite på förra inlägget!

6:e kommentar, skriven , av Mumin:

Frida: Javisst är hon gullig:) Kram
Ting:Ja svart är fint men jag spottar när jag ser dem gå över gatan:) Kram
Gunvor: Ha ha ja vet inte han kanske redan har gjort det han med:) Ja katter är för mysiga. Kram
Anna-Maria: Ja just det, finast i världen:) Kram
Ninni: Oj när ska du vara framme? Jepp ta du med dig Pippis så kan ni åka ni två:)) Kram

7:e kommentar, skriven , av Sylvia:

Jättefin är hon. Jag hade en helsvart katt en gång i tiden som hette Puma. Han fick namnet när han var ny hos oss och var försvunnen. Vi hittade honom så småningom i en skokartong somd et stod Puma på.

8:e kommentar, skriven , av Mumin:

Sylvia: Det var ju fyndigt namn:) Javisst är hon söt:) Tack för det! Kram

9:e kommentar, skriven , av Anonym:

Tittar in och säger natti natti kram ting...

10:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Nu finns mina Gamlastan bilder ute till påseende om du vill titta på dom!
Ha en bra dag Mumin! Kramar!

11:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ting: Tack ska du ha hoppas du sovit gott:) Kram
Gunvor: Ska genast bege mig dit:) Kram

12:e kommentar, skriven , av Nalle:

Klart du tänker på din gamle bortgånge kattsing. Det gör jag med. Ofta.
Stolla påminner lite om min Knubbe.
Konstigt att hon pinkat revir. Trodde också att det hörde till "killarna". Kram

13:e kommentar, skriven , av Mumin:

Nalle: Va roligt att du hör av dig:) Ja dem är rätt så lika va? Ja tycker du inte det är konstigt?
Kram tebaks

14:e kommentar, skriven , av Sylvia:

God förmiddag. Hur står det till idag?

15:e kommentar, skriven , av Pialotta/Kaffebönan:

Din kisse ser ut som min jag hade en gång.. svarta katter.. ser man en helsvart katt så ska man spotta tre ggr:-)
Visst är de goa de där husdjuren.
Kramar o en fin dag till dig.

16:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Du mår väl bra hoppas jag!Ha en fin torsdag! Kram från mej!

17:e kommentar, skriven , av Ninni:

Vi ska vara framme i München innan sista Mars...tror faktiskt vi klarar det..kram

Kommentera inlägget här :