Så rädd jag blev......

publicerat i Allmänt;
Det här kunde gått åt pipsvängen.....stod just och lagade en gryta som vi skall ha till middag, och så gjorde jag iordning köttbitarna i stekpannan. Sen skulle jag bryna lök och grönsaker i en annan gryta så jag satte på värmen på spisen och la i margarin. Medans jag stod där och skiva löken sa det bara POFF!! så var det en brand utan dess like i grytan. Jag blev helt stel och det brann utav helvete i kastrullen. Som tur e har jag jobbat på Räddningstjänsten och visste att man skall lägga lock på när det brinner och som tur var hade jag locket framme och kvävde elden, ouff, jag säger bara så fort det går, på ett ögonblicks sekund. Ett gott råd: Ha alltid ett spislock framme när ni lagar mat så ni kan kväva elden. Två brännblåsor blev det men jag tackar Gud om hann finns att det inte gick värre.......Kram

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Men oj vilken himla tur att du hann reagera så snabbt! Fy va otäckt!Jag vet inte vad jag skulle gjort..nåt tokigt antar jag! Brände du dig på händerna? Det gör ju så otroligt ont med brännsår och kan bli väldans fula om man inte sköter dom..så passa dom där blåsorna noga! Sköt om dej nu i det vackra vädret..ha ha ha! Här regnar det o är 10 grader.Härligt.

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Gunvor: Ja det var sååå otäckt!! Det gick så fort må du tro, usch, ja jag brände mig på två fingrar. Oj regnar det hos dig? Här är 20 grader och fullt solsken. Kram på dig

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

Visst är det det otäckt när det det börjar brinna så där då är det bra med en lock. /pimpim

4:e kommentar, skriven , av Sylvia:

Jag är normaltingen förespråkare av att "lägga locket på", men i det här fallet är det absolut nödvändigt -
beundrar din sinnesnärvaro, kunde ha gått riktigt illa annars!

5:e kommentar, skriven , av Mumin:

Pimpim: Ja det var otäckt, usch......Kram
Sylvia: Ja tack du....tur att jag hade locket framme, vet inte hur det hade gått annars! Kram

6:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Ha en superskön helg i solen!Kramar!

Kommentera inlägget här :