Hej på er.........

publicerat i Allmänt;
image97image98image99

Jaha nu är det uppåt igen, tur att inte det varar så länge........jag har varit i skogen en timma idag på mitt liljekonvaljställe och plockade massor, en bukett till min doktor och en till grannen och så en till mig själv. Sen är 5:e sprutan tagen så nu är jag full av B vitaminer, ha ha. Doktorn blev så glad att han fick tårar i ögonen, att vara läkare är ju ingen sinekur, bara massa klagande hela tiden så jag sa till han att han behöver muntras upp med en liten handplockad blomma. Sen var jag på blomsterlandet och köpte den roliga petunian och "nålsöga". Nu ska jag och Pippis till "Hundlund" och uppvakta honom på sin 60-årsdag, men jag ska köra, han bor långt inne i skogen men Pippis får väl ta sig en "rackare"....som vanligt. Ha en trevlig fredagskväll! Kram

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av pimpim11:

Åh så synd att jag inte bor närmare dig då hade jag kanske fått mig en bukett.
Ha det så kul på uppvaktningen och kör försiktigt.
/pimpim

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Pimpim: Klart att du hade fått en bukett...skickar en till dig "per blogg". Vi hade jättekul hos Hundlund å han blev så glad för uppvaktningen. Gonatt med dig! Kram

3:e kommentar, skriven , av Ninni:

Fina blommor.va gulligt av dig att ge doktorn en...förstår att han blev glad!
Lijekonvaljer är underbara och doften...Mmmm!
Ha en sköön lördag kära Mumin, kram

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Ja det är underbart just nu med alla fina blommor...å liljekonvaljer är den bästa blomman jag vet! Ha det så skönt själv. Kram

Kommentera inlägget här :