Sommarsolståndet

publicerat i Allmänt;
image145är det i morgon.......den längsta dagen på året, sen vänder det igen och börjar bli mörkt igen....men det tar ju sin lilla tid tills vi får tända lampor kl 3 på dagen, då är det nästan jul igen:) Vi ska vara hos grannen i midsommar och vi ska dricka snaps och äta sill som så många tusentals andra svenskar. Vi ska spela krocket och sen brukar vi äta sommar mat och dansa, inte gubbarna förstås dem träbockarna utan det blir jag och "Greta" som håller igång. I morgon får vi plocka sju sorters blommor och lägga under huvudkudden.....men det kvittar vad jag drömmer om för jag har ju redan Pippis och det räcker och blir över:)
Sen börjar många sin semester ju efter midsommar, vi får hoppas att vädret blir bra för er som arbetar hela året. Nä nu ska jag vattna blommorna för det är ganska torrt ute......ha en bra kväll! Kram

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Låter mysigt! Jag har vattnat alla blommor och klippt gräset!
i morgon kväll kommer min ena bror och svägerska hit och firar Midsommar...och då brukar det bli party..ha,ha!
Ingen som spottar i glaset där inte..ha det, kramen

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Va kul det låter och vad du har varit duktig då!! Nä du midsommardagen kan vi glömma...skallebank är det då...men det är ju så kul innan, ha ha. Kram på dig!

3:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Det låter som du behöver ta igen dej lite så här före helgen. Ta du och cykla lite.. det är ju så avslappnande. Hoppas helgen blir trevlig..och att vädret blir bra så man kan vara utomhus o leka.
Ha det gott!Kram på dej!

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Gunvor: Ja jag behöver lugn och ro det känner jag...vad det gäller vädret blir det ju jättemycket regn här på västkusten säger dem som förstår sig på det så det blir att fira inomhus....men cykla ska jag göra:) Kram

5:e kommentar, skriven , av pimpim:

Härligt att vara hos dig igen och läsa din blogg igen.
Nu har jag festat färdigt på ett tag och i misommar blir det lugnt ska bara oroa mig fö barnen kram pimpim

6:e kommentar, skriven , av Mumin:

Pimpim: Jag har längtat efter dig *ler*, vad skönt att allt festande är över för denna gången....du behöver säkert inte oroa dig för barnen men jag förstår dig......ha en go dag! Kram

Kommentera inlägget här :