Onsdag

publicerat i Allmänt;
image232Ny dag och nya förutsättningar...vädret e som vanligt tråkigt. Jag ställde mig på vågen idag och fick mitt livs överraskning. 2 kg på 1 1/5 vecka. Jag skulle inte vägt mig förrän på fredag men nyfiken som man e så kunde jag inte låta bli:) Men nu tog jag fram mitt viktväktarkit och började skriva i det ordentligt för jag slarvar med att äta regelbundet så nu ska det bli riktig ordning!! Ska ut och köpa lite blomkål och grönsaker och göra viktväktarsoppa, den kan man äta hur mycket som helst av och det  är 0 Points i den...och den mättar det kan jag lova. Sen är jag sugen att göra en liten hårförlängning:) Mamma Shibbie är en riktig konstnär när det gäller att arbeta med sina händer och hon har sagt många gånger att hon vill göra något med mitt hår...så varför inte? Jag ska snacka med henne idag så får vi se vad som händer. Nu ska jag i alla fall rensa mitt "allskåp" och titta över mina sminkgrejor för det är mycket jag inte använder och lilla Fanny är ju i den åldern som tycker det är roligt att klä ut sig och sminka sig så jag får se vad jag hittar och blir över. Ha en bra dag! Kram Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Men va spännande hårförlängning..kan man fixa det själv??
Berätta hur man gör!
Jag har rensat bort allt gammalt smink hade säkert sånt som var flera år gammalt..urk!
Ha en bra dag..kramen

2:a kommentar, skriven , av Ninni:

Grattis förresten till viktminskningen..jag har också tappat lite..men mer ska bort.

3:e kommentar, skriven , av pimpim:

Hårförlängning det skulle jag oxå vilja göra men känner ingen som gör sånt förutom dyra salonger Ha en bra dag. kram pimpim

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni och Pimpim: Ja hårförlängning e ju så coolt:) Mamma Shibbie kan det och hon e billig. Man syr fast håret på nåt sätt och det är riktigt hår man köper och sen så kan man kamma och föna och tvätta det som vanligt hår. Hon har gjort det på många och det blir jättefräckt. Tack Ninni för att du tycker jag är duktig med vikten:)Du e också duktig:) Kram till er båda!

5:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Kul med hårförlängning.. men jag klarar nog inte att ta bort det sen..jag är så håröm. Jag såg en gång hos frissan när dom höll på att ta bort löshåret o det såg ut att göra väldigt ont. Så det törs jag inte ge mej på. Men det är ju jag det! Spännande att se hur det blir!Och så får man säga Grattis till vikten! Bra gjort!

6:e kommentar, skriven , av Ninni:

Åhh va spännande...varför bor jag inte närmare dig då hade hon fått fixa mig med..jag vill ha långt hår jag med..så snyggt!

7:e kommentar, skriven , av Ninni:

Du är tagen om du har lust och tid..kram

8:e kommentar, skriven , av pimpim:

Du är tagen av mig om du har lust ochh om du känner för det Ok såg att du var tagen av Ninni oxå men det gör väl inget kram pimpim

9:e kommentar, skriven , av Mumin:

Gunvor: Det gör inte ont:) Det skulle du pröva på:) Tack Gunvor. Kram till dig!
Ninni och Pimpim: Ha ha ni får komma och hälsa på mig för sjutton gubbar så har vi en riktig "tjejkväll" med hårförlängning och lite vin och lite go mat. Ni får ligga i gästrummet.....ursäkta vadå tagen?? jag skrattar ihjäl mig:) Kram på er!

10:e kommentar, skriven , av Anonym:

Kolla in den här länken!! Hur bra som helst. jag lipade som Lille Skutt när jag såg den första gången. Paul Potts, vinnare av Englands Talang 2007.
http://www.youtube.com/watch?v=9oxTy7KIAaA&eurl=http%3A%2F%2Fmariaferm%2Eblogspot%2Ecom%2F2007%2F07%2Fdoku%2Dtv%2Dnr%2Ddet%2Dr%2Dsom%2Dbst%2Ehtml

11:e kommentar, skriven , av Mumin:

Anna-Maria: Ja herregud så bra...eller bra är ju inte rätta ordet, FANTASTIKT!!!!! Han var ju så rar också:) Kram på dig!

12:e kommentar, skriven , av katarina(Mamma):

Hej mumin, tack för en trevlig kväll på liseberg . jag har inte haft tid att sitta så mkt framför datorn, hårförlägning, visst, vi kan göra det sy in ett par rader på dig bara, så håret blir mer fylligt och kanske något längre som du vill, man behöver ju inte ha hellångt, och visst klipper jag din systerdotters toppar, och jag gör det gratis, även din hårförlägning, jag är bara glad om jag kan bidra med något som jag kan, för du har ju alltid varit så snäll mot mig.//Kram Catharina

Kommentera inlägget här :