Lovis och "Hundlund"

publicerat i Allmänt;
image202image203

I går var det en hektisk dag.........."hundlund" skulle göra färdigt i källarn och mura så han tog med sig sin nya hund Lovis, som är en rottweiler, det är en sådan hund som sonen och flickvännen ska ha. I o med att vi har 2 katter fick hon inte komma in för katterna blir vansinniga på hundar över huvudtaget. Lovis var så snäll och  lydig och hon gillade mig verkligen. Hundlund sa att "det är en snäll tant" ha ha och då viftade hon glatt på svansen:)
Sen var jag med svärmor och handla, hon fyller 89 år idag så hon skulle ha grädde och godis för det blir ju kalas idag, men inte länge för hon orkar inte mycket. Sen var jag och flanderade på stan......jag köpte mig en skiva med Eva Dahlgrens samlade melodier, jag gillar hennes röst, och melodierna är ju hur bra som helst. På kvällen var jag på födelsedagskalas, min systerson fyllde 27 år, och där blev jag sittandes en lång stund, för vi har mycket att prata om släkten och jag. Ja så idag är det födelsedagskalas igen.......Ha det så gott idag! Kram Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nalle:

Hej snälla tanten:) Vilken fin hund du hade p å besök ! Eva Dahlgren är ju så bra, jag har faktiskt tänkt köpa skivan jag också.
Ha en fin dag idag !
Kram

2:a kommentar, skriven , av pimpim11:

Vilken rolig dag igår för dig både shopping och fika
Hunden såg ju snäll ut. Nån gång ska jag berätta om ett otäckt möte med en sån hund men det tar en stund och nu skall jag ut i skogen och plocka svamp.
Ska förtydliga att i min berättelse är det naturligtvis ägaren som har förstört hunden och inte hundens fel. kram pimpim

3:e kommentar, skriven , av Ninni:

Va fint du har gjort pa bloggen...snart ar jag hemma igen..kraaaaaaaaaam

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Nalle: Den e så bra skivan....lyssnar på den nu i bakgrunden.....lugn och behaglig. Köp den! Kramis
Pimpim: Ja jag förstår dig! Alltså uppfostrar man inte en hund ordentligt så får det konsekvenser, kvittar vad det är för ras, men rotweillern är ju en beskyddarhund så det gäller att uppfostra den rätt. Men söt e hon:) Kramis
Ninni: Åh vad jag längtar efter dig:) Kramis

5:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Äntligen har jag läst igenom alla bloggar.Det händer en hel del när man varit borta någon dag. Men nu är jag här igen! Vilket fint besök du haft. En gullig o snäll vovve verkar det som. Tänk när du blir mormor till en sån du! Det blir nog kul!
Ha en skön dag! Kramar!

6:e kommentar, skriven , av Mumin:

Gunvor: Jag har saknat dig! Ja det blir ju kul att få ett litet "barnbarn", men jag blir farmor:) Kramis

7:e kommentar, skriven , av pimpim11:

Kikar in för att säga hejdå på ett tag vi drar till Danmark nu kramelikram pimpim

8:e kommentar, skriven , av Junitjej:

Vilken fin rottweiler!!!
Härlig bakgrund du har på din blogg!

Kommentera inlägget här :