Intensiv helg....

publicerat i Allmänt;
har det varit...nu har jag hållit igång varenda helg sen en månad tillbaka ......gäster, pyssel, julförberedelser och Pippis och sonen har jobbat varenda dag i två månaders tid inklusive helger. Nu är vi trötta allihopa.... igår passade jag Enya....hon e för go den hunden men lilla Stolla gillar henne inte. Jag vaknade varje halvtimme i går kväll av att katten skulle in och sova och Enya var nyfiken vem det var så det var ett jäkla springande upp och ner.....lite jobbigt för man är ju på helspänd hela tiden så att dem inte gör varandra illa.
Idag har vi varit på JulLiseberg igen, mamma Shibbie, dottern,svärdottern och lilla Fanny. Dottern som vart en image538konståkningsstjärna när hon var yngre höll måttet ännu och gjorde sina piruetter...men det var lite svårt att åka för det var så mycket folk. Sen tittade vi i tomteverkstan och va fint dem gjort  där inne med alla tomtar som gjorde sina dagsverken.
Sen när vi kom hem åkte vi till kvarterskrogen och åt en supergo middag och sen satte sig Pippis och jag i källarn och tog var sin öl och tjötade. Å öl har jag inte druckit sen ett halvår tillbaka....det smakade jättegott med en riktig julöl.
Nu har jag tagit av mig till pyamas och går och myser och Pippis ligger och läser och äter choklad...ha ha.
I morgon skall jag gå till frissan och få det lite ansat och lite ljusare slingor.....sen är det bara julmaten kvar.....sen kan julen komma när den vill.

Ha det så gott mina vänner och hoppas ni mår väl!! Jag tittar in till er snart. Kram på er alla! Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Gunvor:

WOW vilken speed det måtte vara på denna dam! Hur hinner du varva ner, för det måste du annars bränner du ut dej. Men trevligt verkar det vara o då orkar man det mesta. Ja ja sen är det bara julmaten kvar..håhåjaja!
Häftig bild! KRAMAR!

2:a kommentar, skriven , av Pialotta/Kaffebönan:

Pippis ligger och läser och äter choklad...:-D
ja du alla gör vi olika.. du tycks ha så mycket för dig alltid.. sätt dig tillbaka i morgon och bara andas:-)
Kramar

3:e kommentar, skriven , av Ninni:

Ha en lugn&skön dag..kram

4:e kommentar, skriven , av Mamma Shibbie:

Tack själv för en lyckad dag.. Jag är så glad att jag har dig, en riktig vän. Kram Mamma Shibbie

Kommentera inlägget här :