Ett år sedan precis.......

publicerat i Allmänt;
mellan bilderna här nedan. För exakt ett år sen var jag och Pippis i Nice för han hade jobb där. Då åkte jag till Monaco själv med tåget när Pippis jobbade. Hur vågade jag det? Det var modigt tycker jag själv...men va underbart det var där nere.....15 grader varmt och palmer som vajade...säger jag som gillar snö:)))

image532

Här satt jag och åt lunch den 13 e december 2006

image533

Här är furst Alberts palats på toppen

image534

Lille Pippis kvällsfin:))

image535

Jag på restaurang...inte så blond här inte:)

image536

Här e jag idag ett år senare......och ett år äldre ha ha ha


Nä gonatt nu på er.......Kramelikram

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Frida:

Det e klart att världens snällaste Mumin oxå skulle fått en slant om jag blev miljonär! :) Jag är givmild! Haha! Fina bilder förresten! God natt & tack för linnet.

2:a kommentar, skriven , av Pialotta/Kaffebönan:

Trevlig kavalkad denna Luciadag.. en fikakorg med lussetillbehör sätter jag här i dörröppningen till dig och hoppas det smalar:-)
Är du nyfiken att se vilken jag valt till årets BloggLucia? Titta in vet ja.. Kramar

3:e kommentar, skriven , av Mumin:

Frida: Ja det tror jag inte ett ögonblick på att du inte hade delat med dig:)) Glad Lucia! Kram

Pialotta: Å tack så mycket för fikat. Va snällt gjort:)) Å vad jag blir nyfiken, jag hastar genast till din sida. Kram på dig!

4:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Härliga bilder från fjolåret! Årets bild var inte dum den heller på denna ärtiga donna!
Jag läste i min dagbok att förra året denna dag så var det 3+grader och gubben körde in ved Idag gör han samma sak, men nu var det 18- när han startade! Hoppas det blir något mildare under dagen. Det är mycket ved som ska in..jag ska försöka hjälpa till lite med att trava veden i pannrummet.
Ha en fin luciadag idag Mumin! Kram till dej!

5:e kommentar, skriven , av Mamma Shibbie:

Godmorgon.. Frida var här redan klockan 06.15. vi skulle skoja med Fanny och tog på oss varsitt lusselinne, och luciakrona,,, som inte lös.. sem tog vi kaffe och risgrynsgröt brickan och sjöng ljudligt för Fanny, det första hon gjorde när hon vaknade var att gapskratta.. haha hon tyckte la inte vi va fina.. glad lucia på dig också.. Ps vad är det för en snygg klänning du har på dig på din födelsedag....?? passade dig. Kram Mamma Shibbie

6:e kommentar, skriven , av Ninni:

Finfina bilder....va snygg du är på sista bilden och Pippis är inte fy skam han heller...kramiz

7:e kommentar, skriven , av Mumin:

Gunvor: Tack så mycket!! Jaså ni har så kallt? Ja här är det gråväder och sååå tråkigt...vill ha lite riktig vinter!! Kram på dig!

Katarina: Ha ha det förstår jag att hon skrattade...jag skulle vilja vart en fluga:)) Ja tack du den är väl snygg va...har köpt den på Lindex. kramelikram

Ninni: Vad snälla ni e då allihopa. Tack så mycket!! Ja Pippis är lite lik din Anders va? Vilken bra smak vi har:)) Kram på dig!

8:e kommentar, skriven , av Ninni:

Ja lite lika är dom allt! Klart vi har bra smak..haha!
Jag har ju lyckas hålla fast vid honom i 22 år idag..inte illa!

Puss&kram

9:e kommentar, skriven , av Pialotta/Kaffebönan:

Snygg klänning.. snygg donna:-) (ett år senare)
Var inom på Indiskans butik här i staden igår.. massor av tänkbara klänningar.
Kram

10:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Ha det så bra idag! Vi har lika kallt idag också! Här gäller det att hålla värmen!Kram på dej!

11:e kommentar, skriven , av Anonym:

Tjena snygging kram Ting...

Kommentera inlägget här :