Akupunktur.....

publicerat i Allmänt;
image527 har jag varit på idag.......för längesen när dottern var liten så gick jag och fick akupunktur för jag mådde lite dåligt efter hon var född och det hjälpte faktiskt.
Jag vill ta tag i mina sömnproblem och mina maniska beteenden då det gäller en del fixeringar jag har. Hon var urgullig terapeuten och när hon hörde min berättelse hur jag flänger runt som ett torrt skinn överallt tittade hon lite varnande på mig och skrev och skrev i min journal. Sen tittade hon på tungan och kunde utläsa att min mage inte betedde sig som den skulle och att mina njurar var lite klena. Därefter kände hon på pulsen och sa att mitt hjärta är stressat.....dels måste jag lugna ner mig och dels får jag inte dricka så mycket vatten som jag gör för mina njurar arbetar i ett kör. Sen får jag inte träna mer än två gånger i veckan, men gärna promenera.
Nu ska jag gå till henne två ggr i veckan till en början, hon förde in små nålar i kroppen och jag tyckte faktiskt det gjorde lite ont:)) Men när jag kom hem så var jag dödstrött.....och lite huvudvärk.......spinningen kan glömmas idag....känner mig helt matt. Ha en go kväll! Kram Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nalle:

Ta det lugnt kära Mumin.
Den här trenden att man skall dricka var å annan sekund är inte bra. OK! Man skall dricka mycket. Men inte jämt å ständigt. Man skall dricka när man är törstig. Tack för kommentar hos mig, men nu missade du stjärnorna. Kom tillbaka ! Kram

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Grattis grattis till den roliga saken att få bli mormor Du får nog lyssna på det dom säger till dig att ta det lugnt kram Ting...

3:e kommentar, skriven , av Mumin:

Nalle: Ja det är rätt....när jag gick ner i vikt så mycket så tyckte jag det var roligt att bli så fin men ibland går det till överdrift både med mat och träning.....jag kommer tillbaka!! Kram

Ting: Tack kära vän....ja det ska bli så roligt att bli mormor.....ja det är rätt.....jag vilar mig aldrig:(( Kram tillbaka

4:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Ta nu o lyssna på vad hon säger o ta till dej det. Det låter spännande med akupunktur. Hoppas att du kan få ordning på sömnen.Det betyder mycket för hälsan.
Ta det lite lugnare nu, du har ju fixat julstöket.. nästan i allafall.Satsa nu på att bli en pigg mormor! Ha det gött Mumin! Sov sött!

5:e kommentar, skriven , av Pialotta/Kaffebönan:

Här har du en skounsk grebba som flänger alltid:-)
Jag borde lära mig, men som det är nu så har jag så svårt för det. Alltid något runt hörnet:-)
Hoppas det där kan hjälpa dig.
kramar o sånt.. ser du har juligt här oxså.. många tapetserar om nu, men mina bönor får vara kvar.. sitter och pysslar lite med min hemsida.. inte gjort så mycket där på länge.. nu blir det ett julrum där med lite smågodis som man kan pynta sin blogg med.. välkommen in:-)

6:e kommentar, skriven , av Ninni:

Lyssna nu på experten...
Jag går också och får akupunktur nu..det är så skönt tycker jag!

Kramen

Kommentera inlägget här :