Vad var det som lukta??

publicerat i Allmänt;
image335

Jo just det......denna lilla fågel. När jag bäddade i morse så undrade jag vad som luktade så konstigt i sovrummet?? Jag tänkte är det Pippis som luktar "gubbsvett" men när jag böjde mig ner såg jag denna stackars fågel som hade gått till en annan värld jagad utav Stolla min ena katt. Det var bara att sopa bort den och dammsuga och när jag väl hade gjort det kom hon in med en mus som hon gladeligen åt upp och lämnade diverse tarminnehåll på min nya matta!! Ja ja hon har fått i sig lite vitaminer den stackarn, hon får ju som sagt inte mat hemma:)) men det är väl roligt att jaga och få lite ombyte på maten.
Förresten tror ni att jag klippte gräset? Nej:)) Jag åkte och handla lite mjölk och ägg och sen gick jag och la mig en stund och somna igen!! Vaknade inte förrän Pippis stod och ropa på mig...........jag måste nog vara dödstrött....eller. Ha nu en skön kväll! Kram på er!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Gisan:

Om du kan sova så mycket så behöver din kropp den vilan. Ge den tid att få det. Kramar...

2:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Men vilken Stolla till katt du har! Fast det är ju så att dom vill gärna visa upp sin fångst för matte. Stackarn får väl inte maten serverad heller! Ha ha ha!

3:e kommentar, skriven , av Mumin:

Gisan: Ja nog är det så. Kramar tillbaka
Gunvor: Ja det är väl inte konstigt att hon heter Stolla:)) Ja hon e så stolt när hon kommer in med sina byten och jag säger att hon är duktig, hmmmm Kram på dig!

4:e kommentar, skriven , av Ninni:

Ja dessa katter, vet inte hur många gånger min släpade in både levande och döda djur och släppte stolt framför mina fötter.*fniss*
Hoppas du är pigg idag..kram

5:e kommentar, skriven , av Nalle:

Min katter är ju innekatter, ja alltså jag har ju bara Lillen kvar nu, men ändå. Så det där har jag aldrig upplevt, inte ens på landet då vi hade det kvar. Stackars lilla fågeln. Du sjöng väl för den och begravde den ? Tryggare kan ingen vara än Guds......du vet:)
Kramis

6:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Hur e läget i dag? Very good hoppas ja!Här skiner solen som bara den efter en dimmig morgon. Tror jag ska ta ut cykeln på en liten tur o leta igen gubben som är i snickeriet sitt o tillverkar min fina fågelstuga. Han kom hem o visade den o trodde den var klar...men jag tror att fåglarna vill ha skorsten också så då bar det iväg tillbaka. Utan att knorra!
Ha en riktigt skön dag du också! Hoppas du e vaken nu! KL. är elva!

7:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Ja dessa djur men dem är goa....Kram
Nalle: Nä jag sjöng faktiskt inte:( Borde jag det kanske? Kram
Gunvor: Jepp jag e uppe och det med råge:......Kram

Kommentera inlägget här :