Jag har blivit utmanad.....

publicerat i Allmänt;
image277av Ninni att berätta om en resa jag vart med om.....Herremingud vilken ska jag ta???:)) Jo det får bli den här men ni får inte bli förskräckta för det är en riktig rövarhistoria ha ha.

Jag jobbade på ett ställe här i Göteborg där det var manlig dominans och varje vår åkte vi på konferens. Denna gången gick resan till Hamburg. Vi tog båten över från Göteborg till Kiel och det var glada upptåg på båten. Jag och min kvinnliga jobbarkompis, vi var dem enda tjejerna av 15 st så ni kan tänka....dansade och hade skitkul på båten över och det blev ingen sömn den natten. På morgonen låg det två vykort instuckna under dörren till vår hytt och där stod det att vi hade två beundrare som gärna ville träffa oss igen.....detta var ju förstås ett skämt från våra andra kollegor men vi skratta arslet av oss.
Dagen i Hamburg hade vi konferens och ni skulle sett oss alla....ingen var speciellt pigg efter nattens övningar utan alla satt och nicka medans vår värd höll ett urtråkigt föredrag på tyska......med overhead och bara massa tysk text. Det roligaste var att chefen våran skulle förklara vad mannen sa och då hade han haft "microsömn" så han visste nog inte vad det handlade om riktigt men vi försökte skärpa oss för vi ville ju inte vara ohövliga mot våra värdar.
På kvällen var det middag med värdarna och då åt vi en god middag och hade jättetrevligt. När värdarna var försvunna ville vi ju ha det lite kul igen så grabbarna föreslog Reperbahn och Herbestrasse. Näää sa jag och min kompis inte vill vi gå där och titta, men killarna övertalade oss så vi följde med.
Väl på Reperbahn gick vi och strosa bland massor av sk nattklubbar men jag och min kvinnliga kollega ville inte gå in för vi tyckte det var skämmigt, men killarna sa kom igen nu då....så vi blev inkastade av en "bautaneger" som var stor som ett hus ca 2 meter lång och jättekraftig. Väl nere i den sk nattklubben som var alltså en bordell så skulle vi ta in var sin öl. Kan ni tänka er att vi två kvinnor fick betala dubbelt så mycket som killarna för att vi var av andra könet och sen höll vi på att skratta ihjäl oss åt alla barbröstade och lättklädda kvinnor. Vi behövde inte hålla i killarna dem visste hur man uppförde sig men det var väldigt roligt att se i studiesyfte och klart beklagligt också....
Ja resan hem var lika tuff som resan dit......bara ett himla hålligång....och när Pippis kom och hämtade mig undrade han vad jag hade haft för mig för jag var ganska sliten ha ha.

Ja det var en av mina resor....jag har många andra......men dem kan jag berätta en annan gång!

Nu ska jag dricka vin och äta middag och sen ska jag rocka loss på Ullevi i kväll!! Ha det gott alla! Kram

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Ha,ha tack för den historien..hmm det kommer mig att tänka på min tripp till ungefär samma ställe...dock ingen nattklubb.
Ja det får jag berätta om nån gång..kraaaaaaaaaaaam

2:a kommentar, skriven , av Nalle:

Hahaha vilken rolig resa !
Ha så kul på Ullevi ikväll !
Kram

3:e kommentar, skriven , av Ninni:

Hoppas du hade kul igår...kramen

4:e kommentar, skriven , av Ninni:

Hallåååååå sover du??

Kommentera inlägget här :