Gokväll!!

publicerat i Allmänt;
idag har det gått i 100 knyck igen....lite vila och sen är det fart...........var uppe och städade i morse...for runt med kvasten som bara den och sen skickade jag Pippis med lite småärenden och efter det var vi och käka lunch ihop. Mums va gott det var! Sen kom Shibbie och Enya den lilla godingen, å va hon e söt, hon sladda omkring på mitt nyskurade golv ha ha.......Sen var det utryckning till Landvetter flygplats för att hämta hem resenärerna från Kreta. Bruna och fina var dem men jag tror dem var rätt så glada att komma hem, he he. Jag fick ett par Dolce & Gabbana solglasögon som jag ska gå och sprätta med på ishotellet:))) Nä jag skoja bara........
Sen har jag varit på en nyöppnad djuraffär och köpte läckerheter till alla " mina" djur och så gick jag in på Blomsterlandet och köpte denna fågelskrämma som jag satte bland mina andra låtsasblommorimage355


Jag köpte en fredagsbukett  en vit och oskuldsfull...........

image356

som jag  delar jag med mig till mina kära bloggkompisar.......ha en trevlig fredagskväll

Bamsekramar Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nalle:

Fin gubbe !!!
De där blommorna de små vita sakerna, vad de nu heter, dem hade jag i min brudbukett. Alltså BARA sådana, nästan . Det var en till blomma, en ros i mitten.

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Nalle: Det är brudslöja...det är vackert....jag hade liljekonvaljer och violer i min....visst e han söt min lilla fågelskrämma?? Kram

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

Fint med en fredagsbukett det tror jag att jag ska införa. Trevlig fågelskrämma /Ting.......

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ting: Javisst är det ett roligt sätt att fira helgen på...jag köpte dem var och för sig och satte ihop dem och fågelskrämman passade bra inomhus nu när det börjar bli höst. Kram

5:e kommentar, skriven , av Ninni:

Tat lugnt säger du till mig..haha!!
Fin bukett den kan jag ta...men fågelskrämman får du behålla (sorry) vem är det du ska skrämma bort..Pippis eller??
Kraaaaaaaaaaaaaaam

6:e kommentar, skriven , av Sylvia:

Jättevacker bukett. Har varit i stan idag och försökt hitta någon billig resa till i slutet av månaden, men det fanns inga! Fortsatt trevlig helg.

7:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Jaså du gillade inte min fågelskrämma:))?? Jag tyckte den var söt...den ska skrämma bort onda ting i hemmet förstår du....och inte Pippis...ja just det ta det lugnt ha ha. Kramelikram
Sylvia: Tack Sylvia jag tyckte om den också:) Äsch va synd att du inte hitta nån resa.....trevlig helg själv. Kram på dig!

8:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Jaså du gillade inte min fågelskrämma:))?? Jag tyckte den var söt...den ska skrämma bort onda ting i hemmet förstår du....och inte Pippis...ja just det ta det lugnt ha ha. Kramelikram
Sylvia: Tack Sylvia jag tyckte om den också:) Äsch va synd att du inte hitta nån resa.....trevlig helg själv. Kram på dig!

Kommentera inlägget här :