En mycket händelserik dag

publicerat i Allmänt;
image289

Fanny mitt låtsasbarnbarn är hos mig idag och sover över. Hon har gått och lagt sig nu med katten efter att jag läst saga....va roligt det är med barn...vi tog oss till Trädgårdsföreningen i Göteborg och det var varmt vill jag lova. Här står Fanny utanför ingången.image290

Så jättefint med alla blommorimage291
image292

Palmhuset och konstgjorda djur av torkade blommor och blader.image293

Fanny vid den svalkande fontänen och vackra blommor.image294

Rosenträdgården där vi tog en glass och lite fika.image295

Så ljuvliga rosor och dofter. Fanny plockade blad som hade ramlat ner på marken och tog med sig hem och la dem i en glasskål. Bildbevis kommer här nedanför.image298

Efter middagen begav vi oss till vår närliggande sjö och Fanny badade som bara den. Jag vågade faktiskt inte pga bettet jag har på armen.......image299

Men fin fotvård fick jag innan läggdags....det var krämer och fotmassage och målade tånaglar:))image300

Sist en liten vacker skål med rosor och andra blommor som damen fixade till så fint........

Va goa dem e dem små barnen....och låtsasmormor och Fanny är som ler och långhalm.
Nu önskar jag en god natt....för nu är i alla fall jag jättetrött!! Kramar Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Pialotta:

Härliga
bilder du visar.. Trädgården där har jag aldrig varit.. inte alls mycket i Götet faktiskt, men en gång hade jag en boyfriend där.. det var i ungdomens tid det där.. var på Liseberg o roade oss..
Kul att få rå om barnana lite då och då..
Kram

2:a kommentar, skriven , av katarina:

Va härligt ni ser ut att ha haft det, Jag ringde några väninnor som kom hit från fem vi satt i trädgården tjötade och lyssnade på musik, sen gick vi in och sjöng karaoke för de vilda, och när vi senare åkte in till kvarterskrogen, gissa då om jag blev glad när han satt där min lille kyss, så jag fick prata med honom flera timmar, så söt han va,, ha ha,, ja har haft en bra kväll och är tacksam över att du passade min lilla dotter, visst är hon duktig på fotvård?//Kram Catharina "Mamma Shibbie"

3:e kommentar, skriven , av Mumin:

Pialotta. Javisst är det fint:)) En oas mitt i byn. Du borde komma hit lite oftare och gå på Liseberg, kanske han finns kvar?? :)) Kram på dig!
Katarina: Ja vi hade jättekul och Fanny är inte alls grinig när hon e med mig själv.....va kul att du fick lite "utlopp" och vara barnledig och det bästa var ju att du träffade den "ende" ha ha. Kram till dig!

4:e kommentar, skriven , av Gisan:

Tack för dina rader hos mig! Jag vet precis som du att ångest kan ta sig de mest konstiga uttryck. Men det var inte enbart ångest igår det kände jag. Däremot är det skönt att ha öppnat tårkanalerna. Kramar...

5:e kommentar, skriven , av Nalle:

Härliga bilder ! Trodde först det var Gisans fötter, såg du att hon har samma färg på tånaglarna som du. Häftigt ! Kramar

6:e kommentar, skriven , av Ninni:

Åhh va mysigt ni har haft det..vilken go tjej hon verkar vara!!
Ha en sköner dag...kram

7:e kommentar, skriven , av Mumin:

Gisan: Nä du går och bär på mycket min vän, hoppas att det löser sig till det bästa. Kram på dig!
Nalle: ha ha jag det tänkte jag inte på:)) Ha en skön dag! Kram på dig!
Ninni: Ja vi har det kul ihop...det roligaste är att hon e påhittig och så lillgammal...man håller på att skrata ihjäl sig ibland. Ha det gott! Kram till dig!

Kommentera inlägget här :