Valborg

publicerat i Allmänt;

image22

och kärt besök av mamma Shibbie, svärdottern och mitt lilla "låtsasbarnbarn" Fanny. Hon var så fin i håret, hade gjort rastaflätor i håret och var jättesöt i det!! Min baksmälla är väck, ha ha, usch, jag är inte van längre vid alkohol! Idag är det ju valborgsmässoafton och Kungen fyller år. Idag är det den berömda Cortegen i Göteborg då alla chalmerister åker i sina byggda fordon och det är en folkfest utan dess like här i Götet, men tyvärr är det också många minderåriga som blir berusade idag och det gillar jag inte. Jag  och Pippis ska fira våren men att frosta av frysen, ha ha e vi tråkiga eller? Nä in till stan åker vi nån annan dag för där är packat idag och det är inte roligt att se alla fyllesvin på gatorna, då har vi det bättre i vår egen lilla vrå! Ha en skön Valborg! Kram Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av pimpim11:

Jo idag är det fylleslag på stan och min yngsta ska in till storstaden.
Hon går ju i sthlmpå gymnasiet och vill naturligtvis vara med sina kompisar. Och här sitter jag flera mil ifrån. Hon bli ju 17 i år och tycker livet leker hm...
Vi ska vara hemma tillsammans med goda vänner. /pimpim

2:a kommentar, skriven , av Ninni:

Ha en trevlig Valborg..vi ska äta lax och lite gott....iskallt vitt vin till det!

Kramen

3:e kommentar, skriven , av Mumin:

Pimpim: Ja ja man har ju varit ung själv en gång och vet hur det är...men man är ju rädd om dem små liven... Ha det gott! Kram

Ninni: Tack detsamma, låter gott med lax och iskallt vin......kram på dig!

4:e kommentar, skriven , av Friday:

Snygg bild :)

5:e kommentar, skriven , av Ninni:

Ha en skön 1:Maj...kram på dig

Kommentera inlägget här :