Vilken vecka....

publicerat i Allmänt;
Jo veckan som varit vill jag inte ha tillbaka:(( Fick prova en ny medicin som skulle göra att jag sov bättre. Det kändes inget i början men sen när de gamla tabletterna som jag haft i 20 år hade gått ur kroppen så blev det ett helvete!! Jag kunde inte gå riktigt och jag hade en fruktansvärd ångest och oro så jag kunde inte gå ut till brevlådan och hämta posten. Jag stod ut i 4 dagar sen blev det för plågsamt. Jag ringde till doktorn och han sa att jag skulle backa tillbaka till den gamla medicinen igen. Men det tog ett tag att få ur jäkelskapen ur kroppen så jag är glad att jag och Pippis har fått vara själva denna helgen. och tänk jag har sovit gott några dagar nu så peppar peppar....det är inte roligt att vakna vid 4 snåret och inte kunna somna om utan jag bara sitter och glor ut och dricker vatten:(( Nåja...... Vi var ute på powerwalk i går och jag hade mina stavar med mig men Pippis han tar sjumilakliv så det gäller att hänga med honom även att man har hjälpmedel:)) Idag har jag bara strosat omkring och haft det mysigt. Pippis har grävt i häcken för att göra det lite lättare att klippa gräset....så det var skönt med lite avkoppling. Har även hittat nåt käckt som heter Balansen som dem har i kommunen. Lite gympa, yoga och dans. Detta är på dagarna så jag ska försöka ta mig dit och se hur det är:)) I morgon ska jag till vårdcentralen för lite blodtryck och blodsocker samt urinodling. Hoppas det är bra! Det räcker med stolligheter nu!! Nu ska jag ta mig ett glas rödvin.....ska visst vara bra för blodsockret....eller?? Kram vänner!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Men fyyy, stackars dig. Skönt att ni fick en helg för er själva det behövdes säkert.

Ett glas rött gör susen=) Jättekram från mig till dig

2:a kommentar, skriven , av Marie:

Lået som du haft en tuff vecka, Lillemor. Kan bara hoppas att du får balans i din medicinering igen så att du kan få tillbaka rytmen i kroppen och få igång din träning igen.
Står vid sidan och hejar på, det vet du!
Kram, Marie o givetvis, lilla Chelsea

3:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Men usch vilket elände du haft din stackare! Det var ju skönt att du fick ha helgen ledig o bara tänka på dej själv. Det behövde du nog. Du måste börja vara lite snällare mot din kropp.
Här har det varit lite livligare också än vanligt. Han är aktiv den lille krabaten. Storasyster är hans idol så han tar efter allt som hon gör så det kan bli lite tokigt ibland.
Men dom är ju så härliga o gulliga. Du vet ju själv hur det är med barnbarn. Livets efterrätt!
Ha det nu så bra och hoppas det ordnar sej med medicineringen. Kram Mumin!

Kommentera inlägget här :