Vart på fika.....

publicerat i Allmänt;
hos sonen och svärdottern:)) Bakats hade det gjorts och det var jättegott men min mage tål inte sötsaker längre eller gluten.Men väldigt trevligt var det. Gustav och Linnéa kom också med dottern och det var ett dansande och lekande i 3 timmar ha ha...dem är för söta dem små....olika på alla sätt men små personligheter alla tre:)) Nu har jag fått i mig lite rosa bubbel igen.....blev så fruktansvärt sugen efter att ha sett halv åtta hos mig på engelska....å visst är det gott..... Nu ska ni få receptet på mitt linfröknäcke. Man kan baka det som vanligt bröd med...gör det bara lite tjockare Jag får be sonen ställa in radavstånden på bloggen kan ju inte göra nya mellanslag men jag hoppas ni fattar ändå... Här kommer det...............3 ägg, 3 dl riven ost, 1 dl pumpakärnor, 1 dl sesamfrö, 1 dl solrosfrön,1 dl kokosflingor, 1 dl linfrö.......ugn 200 grader.......Blanda ägg och ost.....därefter fröna......Bred ut på plåt med bakplåtspapper......ca 1,5 cm tjockt.....grädda i 15 minuter.....färdigt. På med smör och ost och njut av ett riktigt nyttigt bröd. Ha det så gott! Kram

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Mmm mums va gott brödet lät, åt sånt hemma hos syrran i somras, njutbart.

Har du tagit tester om du är glutenallergiker, såg att det fanns självtester på apoteket.
Jag kör med mycket laktosfria produkter märker att jag tål det bättre.

Ha en fin dag, kram kram

2:a kommentar, skriven , av Marie:

Hej Tjejen
Jag skall printa ut ditt recept på jobbet imorgon för det vill jag verkligen testa. Visst är allt lättare när man vet vad man inte tål. Har du provat självtesterna på Apoteket?
Här har det lagats mat hela dagen så att det finns portioner att ta med till kommande vecka.
Ha en skön söndag!
Kram
Marie

Kommentera inlägget här :