Vilken bra dag...

publicerat i Allmänt;
det vart idag!:)) Har vart hos frissan och det var välbehövligt. Nu är jag nyfrissad och slingad. Det var så slitet håret som en tagelman.....Sen var jag och köpte mig en bikini och 2 nattlinnen och lite nagellack.
Jag har alltid bitit på naglarna men nu verkar det som om jag låter bli det också och visst är det kul att få lite naglar så man kan måla dem fina. Gult nackellack har jag på tånaglarna och lila på fingrarna ha ha....

Jag har blivit så lugn på nåt sätt...sover gott och försöker att inte stressa. Jag har inget att stressa för!! utom mina egna tankar som förut har tvingat mig till att ha ett kliniskt rent hem och perfektionism uti fingerspetsarna. Så löjligt egentligen.....man blir väl inte lyckligare för att det är som en utställningslokal man kommer in i...nä så nu har jag slutat med det också...klart jag städar men inte i den omfattningen som jag brukade....och ciggen är lagda på hyllan....ja för vilken gång i ordningen men nu ska jag klara det......mår illa av röklukt....men jag är nikotinberoende så jag tuggar nikotintuggumi....men får väl lägga dem åt sidan när jag klarar det också:))

Nu har jag ätit kvällsmat....ägg och sill....mmm va gött det var...så nu blir det kvällstidningen och sängen för min del.

I morgon ska jag till min underbara läkare....en gång i månaden vill han se mig och det tycker jag är bra. Annars bara dem skickar med recept och typ "kom tillbaka om det inte funkar"......nä han är guld värd:))

Då får ni ha det så bra därute! Kram Mumin



En resebild från Kuba kanske.......2 som njöt:))

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Vilket härligt positivt inlägg=) Härligt att du klarat av att sluta röka, jag har inte kommit till skott ännu. Men jag ska=)



Tack för goo kommentar hos mig, kram kram

2:a kommentar, skriven , av Marie:

Vilken härlig positiv inställning ! Jag önskar dig all lycka till och håller alla tummar för att det skall gå bra. Visst finns det mycket fint att vara glad för i livet, det gäller bara att bromsa upp emellanåt och komma till insikten att livet är härligt; Var rädd om det!

Kramar

Marie o Chelsea

3:e kommentar, skriven , av Sylvia Siverling:

Hej kära Mumin. Nu äntligen har jag hittat tillbaka till din blogg. Alla mina bloggadresser försvann när förra datorn pajade. Så länge vi hade kontakt på FB tyckte jag inte det gjorde något, men när du försvann därifrån har jag saknat dig. Fick fråga Åsa efter din adress.

Skönt att läsa att du mår bra och stressar mindre. Lycka till med rökavvänjningen, när det är moget slutar du även med tuggummit skall du se.

4:e kommentar, skriven , av Lillemor Johansson:

Å kära Sylvia! Välkommen!! Jag saknar inte Facebook men mina vänner såklart. Va roligt att höra ifrån dig. Jo jag saknar mina vänner men jag trivs så bra med bloggen nu. Det är inte så stressande. Tyckte jag var inloggad jämt:(( Stor kram till dig och välkommen åter!

Kommentera inlägget här :