En dag i sänder.....

publicerat i Allmänt;
Det är väl så man ska ta livet? Har just haft barnbarnen här....en sov över och dem andra kom på morgonen....snälla barn allihopa men så olika. En har spring i bena, en vill leka för sig själv och en ska dansa och äta så hon somnar gott ha ha. Har aldrig varit med om några barn som äter så mycket!! Jisses.....men hos mormor/farmor får man det man vill ha så det är bara att ta fram menyn så lagar den där Mumin allt som önskas.
Och det uppskattas.....mina egna barn fick allt dem ville att äta men åt gjorde dem inte förrän dem kom upp i tonårsåldern.

Då satt hela klassen här och åt när man kom hem från jobbet....men jag sa aldrig något.....vi var fattiga på den tiden och lönen räckte knappt men att se ett barn som inte fick mat gjorde mig fruktansvärt illa till mods....då åt jag hellre lite mindre själv......en riktig "RobinHoodMumin" var jag och är fortfarande.

Jag kan inte se nån lida det är det värsta jag vet och visst skämmer jag bort mina barn och barnbarn.....Pippis blir lite sur ibland....men va fan jag kan inte ta med mig nåt på Kyrkogården....inte för att jag tänkt dö nu men man vet aldrig och om jag skulle trilla av pinn så tror jag nog att jag blir ihågkommen ha ha.

I morgon den 19 är det 33 år sedan jag och Pippis gifte oss och vi ska ha det görgött bara vi två. Det är vi värda så säger Pippis i alla fall.

Nu får ni en stor KRAM från mig.......det är det enda som är gratis i denna världen:))



Såhär såg min brubukett ut.....fick en likadan efter 30 år.....gullePippis:))

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av asagasaklinga:

Det är bara att skämma bort .......

Hos mig kommer också få den mat de vill ha.

Ihågkommen blir man på både gott och ont men vad gör det om hundra år....

Ha en bra dag kära du

kram till dig med /Åsa

2:a kommentar, skriven , av Marie:

Du har en härlig inställning, Mumin! Det är det som gör dig så speciell. Håll fast vid det.

Ha en riktigt härlig bröllopsdag!

Kram Marie ,o Chelsea, så klart

Kommentera inlägget här :