1:a maj och besök

publicerat i Allmänt;
Upp till kamp govänner!!:)) Jodå flaggan hissades i morse....man är väl en sann socialdemokrat he he och besök av dottern som kom för att plugga utan barn. Det var trevligt med en pratstund på tu man hand och vi skrattade gott åt hyss som kom fram från barndomen....nu är hon stor...fyller 32 år i maj och det var inte längesen hon låg i vaggan....men tiden den går....våra barn blir bara äldre och äldre och jag och Pippis hänger ju på också fast vi nästa år fyller 60...men va sjutton det är ingen ålder eller hur? Men man känner av att man slitit ont i livet. Takten är inte den snabbaste men håller igång gör vi fortfarnde.

Idag har alla "djuren" åkt ut i trägårn på den nyklippta gräsmattan och det är varmt ute...rena sommaren:))

Nu har Pippis bestämt att han ska köpa motorcykel och dra med spättan ut på äventyr...ja jisses.....när fan blir gammal osv men jag tycker det är kul att åka motorcykel. Har haft en själv när jag var 40. Fick en sorts kris och gick och köpte en rakt av och åkte omkring så det rök om det ha ha...men den blev stulen så det fick vara nog efter ett tag.....

Nä nu ska jag ta en cykeltur i källarn:)) Ha det så gott! Kram Mumin



Såna här sommargodsaker har vi ätit idag...det och sill och potäter:))

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av asagasaklinga:

60 är helt klart ingen ålder att prata om och man är inte äldre än man gör sig eller hur??

Jag skulle vilja ha en tramp moppe men maken tycker inte jag ska fara runt som en fara och med en stor risk för mitt eget liv.

Jag vägrar hålla med honom

kram Åsa

2:a kommentar, skriven , av Fia:

Min äldsta dotter fyller 31 i maj :) Och så ska hon få barn nu i sommar. Mellandottern fick barn förra året. Det är jätteroligt!

Kommentera inlägget här :