Vill ha lite egentid....

publicerat i Allmänt;
Nu har jag hållt igång med barnbarnen över helgen. Visst är det roligt men jobbigt också.......Lagat mat javisst....kul att det smakar.....men igår när dem lämnades var det som om nån hade klubbat mig i huvet.

Resan började på lördag då vi var på Liseberg med kusinerna Emilia och Alfons. Det är många viljor och ramaskri vilket man ska åka och dem små passar ju bara för lite lugnare åkattraktioner så stackars Emilia fick åka själv en del men jag hängde med henne i Lisebergsbanan. Den är kul!! Jäklar vilken fart det blir och jag tycker det är ganska kul att åka lite våghalsiga saker:)) Men det var mycket folk och väntetiden var lång:((

Vi åt go mat på Tyrolen och glass och cocacola....riktigt onyttiga var vi. Sen tog vi spårvagnen hem och bussen och sen var det lördagsgodis i dem nyinköpta puffarna och lördagsmys:))

När klockan närmade sig nio tyckte jag det var dags för barnen att gå och lägga sig och det var ett litet trixande innan dem somna ha ha.

Pippis fick ligga på soffan och jag låg i en gästsäng som inte var utav denna världen....så jäkla obekväm så varje gång jag skulle vända mig så vakna jag......

Halv sju slog dem upp ögonen dem små och då var det bara till att göra frukost. Sen gav vi oss iväg till Bushuset och jag var själv med Gustav och Linnéa.....herregud......jag fick klättra och åla runt i bollhav.....ja det såg nog roligt ut ha ha och jag var helt slut efter det.

Ja ja halv sju på söndag blev jag "barnledig" och då återstod det att reda ut röran i hemmet men jag har gjort fint idag så nu är allt i sin ordning igen.

Har vart hos tandläkarn i morse också för att göra "rent" tänderna. Det är skönt att göra det men jag tycker det gör ont!! Hon gräver och har sig i alla tänder så man är alldeles öm i munnen efteråt men nu kan jag stoltsera med ett varggrin av fina vita tänder:))

Men i em skall jag äntligen få gå och drömma mig bort i ett svettigt spinningpass. Gud så skönt! Tänk det fruktansvärt jobbigt men så jäkla roligt och efteråt det ska vi inte prata om. Ha det så gott! Kram

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Marie:

Hej Du!
Jag blir nästan lite matt när jag läser hur du håller igång. Du måste ha en kondis o vilja som inte är av denna värld! Blir allt lite avundsjuk på dig. Härligt att i alla fall läsa att du ändå försöker ta dig tid att varva ner mellan varven. Det kan ju lätt snurra på fortare o fortare ......Ha nu en fin vecka trots att kanske inte väddret är med oss jämnt, men vi är väl van vid det här laget...:)
Kramar
Marie o Chelsea

2:a kommentar, skriven , av greta:

HEJAR PÅ DIG TILDA !!!!!!
relaxa lite nu kramis

Kommentera inlägget här :