Bloggsemestern är slut!

publicerat i Allmänt;
Jaha så var jag här igen! Har hänt mycket sen sist men orkar inte berätta i detalj men det har varit ömsom vin och vatten....
 
Har spenderat mina dagar med bla mössfångande....katten tog in 4 möss som åt upp sig i mitt skafferi så där fick allting slängas och bakom kylskåpet ska vi inte tala om hur äckligt det var:((
 
Men barn och barnbarn har varit här ibland och förgyllt tillvaron och sen har vi ju varit i Luxemburg jag och Pippis.
Vilket fint land och mysigt men dyrt! Här kommer lite bilder från min semester:
 
 
På Botaniska Trädgården i Göteborg....mycket fina växter bla denna köttätande växt
 
 
Aj aj aj va stickit men vackert
 
Så bar det iväg till Luxemburg med byte i Amsterdam
 
 
Hotellet och första kvällen i Luxemburg. Dem hade musik på torget..spelade bla Champagnegaloppen så man höll på att sätta maten i halsen:))
 
Teatern
 
Grönt och skönt 36 grader i luften
 
 
Pippis svalkar sig i skuggan med cigarr:))
 
I väntan på bussen till Moseldalen....
 
Floden Mosel så vackert att man fick nypa sig i armen
 
 
Flodbåten på Mosel med ljuvlig bakgrund:))
 
 
Ett glas rosé i värmen:))
 
Tyskland över bron...
 
 
Såhär såg det ut på landet...
 
Mumin på kvällskvisten pratande franska...jodå Pippis blev imponerad av min franska....ränderna går inte ur:))
 
 
Madame Blanche hette denna skapelse....mmm så go
 
Härliga frukt och grönsaksstånd
 
Ha ha Hopp on Hopp off tur
 
Nya stadsdelen med bara finanskvarter
 
Så var det dags att åka hem och då började det regna.....
 
 
Nu har vi varit hemma några dagar och allt är som vanligt igen, men skönt att komma från väggarna ett par dagar.
 
Kram vänner!
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Hej hej! Nu är jag hemma igen. Vilken mysig resa ni gjorde till Luxemburg. Inte så vanligt resmål men trevligt ser det ut att vara där. Finfina bilder på ett fint par!
Ha det gött! Kram!

2:a kommentar, skriven , av Ninni:

Åhh vilka härliga bilder! Vilken vacker stad fina bilder på dig och Pippis, men vad är det jag ser, cigaretter på bordet=)
Hahahhaha.

Kram kram




Kommentera inlägget här :