Isterbuk

publicerat i Allmänt;
Idag vaknade jag och var svintrött och sån hosta.....jag anar en uggla i mossen....tror inte på förkylning längre utan på att jag inte tål min blodtrycksmedicin!
Den förra fick jag andnöd av så den fick jag lägga av med och den här blir jag ju alldeles mossig av och hostig. Ska prova några dagar utan så får jag se.
Har egentligen inte högt blodtryck utan tar den för att slippa mardrömmar av den andra medicinen...ja ja inget i natt så får vi se.

Sen har käre Pippis fått en isterbuk. Soffan är nästan nedliggad och magen bara vääääälller ut över kalsongerna. När han själv reagerar då är det högt vatten ha ha. Han säger att han ska ta med sig grannen och ut och gå! Den som lever får se....men idag glufsade han i sig igen...ja jag ska inte säga nåt...påsken har varit alldeles för mycket mat...nu gäller det att bli frisk och kry och ut och röra på fläsket.

Ha en go kväll! Kram från Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Marie:

Hej Mumin! Ja det här med mediciner är inte lätt förstår jag. Lider verkligen med dig. Jasså gubben din har fått isterbuk. Det är han nog inte ensam om efter en helgs ätande.Ofta blir ju intaget större än utsläppet, så att säga vid storhelger. Enda raka är ju att göra det motsatta....låter ju enkelt....

2:a kommentar, skriven , av Marie:

Snygg Blogg!!!

3:e kommentar, skriven , av Lillemor Johansson:

Tack Marie! Nu har "isterbuken" ätit ännu mer ha ha

4:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Här var det nytt o fint. Har du fixat själv så är du duktig!

Apropå mediciner så har jag också hört att man kan få hosta av vissa blodtrycksmediciner. Jag äter också det men har inga problem. Peppar, peppar så tål jag det mesta tror jag. Jag har ju ätit en massa olika penicilliner och aldrig fått några biverkningar. Så jag är verkligen tacksam för det. Du får väl ta o mangla bort isterbuken på Pippis.

Ha de! KRAM!.



5:e kommentar, skriven , av Ninni:

Va snyggt det var här inne=)

Den första blodtrycksmedicinen jag fick den fick jag hosta av!!

Men oj då Pippis, dax att röra på sig minsann. Min kära make har också fått magge, han som alltid varit smal. Han har ingen övervikt men ändå!



Ha en fin dag kära du, kram

Kommentera inlägget här :