Hemma från skogen:))

publicerat i Allmänt;
Phua nu är jag och Pippis hemma igen. Det var fyra intensiva dagar....men Alfons och Bobo har varit på spa ha ha.

Jag lät Alfons sova och äta så mycket som han ville....kan väl vara skönt att få ta det lite lugnt för barnen när det är full aktivitet hela dagarna annars? I början var det ett jäkla pillande och grinande men det gick över ju mer han vande sig vid gamla farmor och farfar som tar det i maklig takt. Jag tror barnen mår bra av lite lugn och ro. Man behöver inte "jaga iväg" jämt, det mår ingen bra utav.

Vi hade det skönt uppe i skogen och bäst var nog läggdags:)) Jag hade så ont i ryggen av att inte sitta ner på hela dagen så när kvällen kom och kvällsmålet var uppätit så la vi oss jag och Alfons och vilka kramar och pussar jag fick och sen när han hade rasat runt i sängen från den ena änden till den andra så var det som om änglarna hade kommit till ro och vi somnade så gott:)) Att ligga bredvid en som snusar så gott är rogivande:))

Idag är det Valborg och solen skiner från blå himmel och jag njuuuter av att få sittta still och ett glas rött har jag bredvid mig. Det är jag faktiskt värd tycker ni inte det?

Nu får ni ha det så gott! Kram Mumin



Alfons det lilla charmtrollet......en bland fyra stycken....va roligt det är att vara både mormor och farmor:))

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Marie:

Ha en riktigt fin först Maj!

Kramar

Marie o Chelsea

2:a kommentar, skriven , av Lillemor Johansson:

Tack Marie detsamma. Kram

3:e kommentar, skriven , av Ninni:

Ja barn behöver verkligen lugn&ro. Många barn idag som inte får det det ränns runt på än det ena och än det andra..phu.



Va söt han är Alfons...klart du är värd ett glas rött. kram kram

4:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Va skönt för den lille att ha lugnt o skönt med farmor o farfar som har lärt sej att ta det med ro. Jag håller med om att det ska hända saker hela tiden. Föräldrar i dag tror att barnen måste aktiveras hela tiden annars blir det tråkigt, tror dom. Jag tycker det är så roligt när man får se barn som leker o har fantasi och inte bara tittar på TV o spelar spel.

Visst var du värd lite gott vin. Vi invigde altanen i går med att äta därute. T.o.m jag drack lite vin fast jag äter pencillin.Men bara tettlitet glas. Ha det gott nu Mumin. Kram!

Kommentera inlägget här :