Ayuverdiskt te

publicerat i Allmänt;
Har hittat ett te som är så gott! Innehåller massor av kryddor som är bra för kroppen. Man blir alldeles varm inombords och det tar bort sötsuget......fast det har jag inget längre:))

Känner mig så tillfreds just nu....nog för att jag gick ner 30 kg för 6 år sedan men jag har nog gått upp tio av dem så de ska väck och att äta bars (chokladkakor) till mellanmål var ju förskräckligt!!

Med min egen komponerade mat har jag blivit så lugn inombords.......sover gott och är inte sugen på vare sig cigaretter eller alkohol....men lite kaffe är ju gott:))

Pippis han är ute och går nu! Han hade sån huvudvärk i 2 dagar men jag tror det beror på omställningen från att hävt i sig både öl och onyttig mat så tar det en tid för kroppen att ställa om sig.

Ja nu ska jag laga middag. Det blir rulader idag med god sås och potatis och grönsaker.




Här är vårt 5:e barnbarn som ska passas till helgen. Lille Bobo gillar oss. Han är stor med ack så trevlig!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av greta:

Skönt att du mår bra. Fin bild på det 5:e barnbarnet. Han ser lite väl stor ut för mig. (lite hundrädd).. Ja vi ska på middag till brorsan i kväll. sen imorgon tandläkare och där på 4 halvnätter i rad. så jag vaknar väl upp på fredag förmiddag. Ingen rolig vecka. Men det blir bättre. Ha en bra vecka tilda . KRAM KRAM

2:a kommentar, skriven , av Marie:

Vad härligt att läsa att du mår bra. Ja det kan göra under n´med att byta livsstil totalt och prova på något annat . Man blir ju så glad, när något fungerar! Att gubben din har huvudvärk är nog inte så konstigt. KAnske blodsockerfall? Det kan ju ställa till det. Usch nu skall jag åka iväg o lämna in Chelsea på pensionatet. Jag VET att hon har det jättebra på det stället men det är lika jobbigt att lämna henne varenda gång . Hon blir ju alldeles ifrån sig när man skall gå...Usch ja. Tur att hon får kompisar som hjälper henne på traven...Ha en go kväll!

Kram/Maie o Chelsea

3:e kommentar, skriven , av Lillemor Johansson:

Greta: Ja det var inte så jättekäck vecka du har framför dig...usch då...men du får köra lite med gubben din. Han kan ha det städat och fint och lite go mat när du kommer på fredag:)) Kram min rosenknopp:))



Marie: Ja det är verkligen skönt att hittat rätt och roligt när Pippis e så taggad:)) Ja jag förstår att det är jobbigt både för dig och Chelsea...men hon reder sig den lilla damen och du får ha det jätteskönt i Tylösand. Kram vännen

4:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Fräscha o fina är ni verkligen. Och mår bra också. Toppen! Gulliga barnbarn både Linnea och lilla Bobo. Lilla o lilla...han ser rätt stor ut den lille.

Ha en fin vecka Mumin! KRAM!

5:e kommentar, skriven , av asagasaklinga:

Vilket fint foto på er.....och så fräsch du ser ut...

kram Åsa

6:e kommentar, skriven , av Fia:

Jag tycker det var så duktigt av dig att gå ner 30 kg! Du måste ha varit otroligt målmedveten.

Kommentera inlägget här :