Jaha då var jag tebaks

publicerat i Allmänt;
efter några dagars uppehåll. Förra veckan vill jag helst glömma, det var så struligt allting så orken försvann.

Men i helgen så var det en skön och avslappnande helg med TV och rödvin och god hemmalagad pizza.

I går var vi hos dottern och mågen allihopa och åt middag. Det var gott och Gustav åt glass så det bara skvätte om det ha ha och lilla Linnéa är så snäll och söt, men men jobbigt att ha 2 såna små barn. Gustav får väl komma till mormor och morfar och sova över. Det får han så gärna, man sover gott jämte honom:))

Men hörrni vad snö vi har. Igår var det fantastiskt väder. Solen sken och det är väldigt vackert ute när det är snö som ligger orörd. Det är vi inte bortskämda med här på västkusten. Jag tror att man får gå långt tillbaka i tiden för att uppleva det vi gör idag med den här vintern.

Men inte en snöskyffel finns att få tag i. Pippis har varit runt på en massa ställen...men slut.

Får väl visa lite bilder från igår......



Så här orört var det nere vid havet



Lilla Linnéa i klänning och strumpbyxor.......:))



Va gör hon mormor??:))



Jo hon leker med Gustav och blir såhär glad då:))



Titta va snö....över hela altanen.........



Is täcker detta ställe idag.....men om några månader kan vi bada igen:))



Men först ska det bli vår och spireahäcken ska lysa alldeles vit:)

Kram Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Men hej igen. Kul att se dej på banan igen.Härligt att du är tillbaka igen... pigg o glad.

Sötnosarna dina..såå gulliga båda två.Vilka underbara ögon han har den där lille killen som blivit storebror. Hur upplever han det att ha fått en bäbis som konkurrent om uppmärksamheten? Det undrar man.Han är ju så pass liten själv. Men det går väl bra antar jag. Tänker på Ellie hur hon skulle reagera med en ny liten människa i familjen. Men hon har ju en Astrid som kräver mycket uppmärksamhet. Men det har gått över förväntan bra. Jag måste erkänna att jag var lite gruvsjuk över hur det skulle funka med denna annorlunda katt i familjen.Inga problem alls hittills.

Tänk att ni också fått så pass mycket snö.Det är otroligt hur vintern har slagit sej ner över hela Sverige o andra ställen också.

Vackra bilder på barnen o deras mormor!



Njut nu så mycket du kan av snön!Snart töar den bort. Kramar!

2:a kommentar, skriven , av Ninni:

En sån söt liten groda...

Och Gustav är helt plötsligt så stor!



Ja nu är det verkligen vinter..vackert men jag ser helst det öppna havet.



Kramen



Jo jag drunknar i kartonger..haha

3:e kommentar, skriven , av Ninni:

En sån söt liten groda...

Och Gustav är helt plötsligt så stor!



Ja nu är det verkligen vinter..vackert men jag ser helst det öppna havet.



Kramen



Jo jag drunknar i kartonger..haha

4:e kommentar, skriven , av Fia:

Förstår att du får så härligt glittrande ögon med två så söta barnbarn i närheten!

5:e kommentar, skriven , av Kersti:

Idag har det varit plusgrader här för första gången på evigheter. Kanske det kommer en vår. Kram och trevlig helg

6:e kommentar, skriven , av Anonym:

Vilka härliga och söta barnbarn men de har ju fina gener oxå eller hur?

kramelikram Tingeling

Kommentera inlägget här :