Jag har blivit gammal...??

publicerat i Allmänt;
tror jag........Jag vill ha det lugnt och skönt, men det kan bero på att det aldrig var lugnt när jag var liten. Då var man alltid på helspänd hela tiden för vad som skulle hända i hemmet med fylla och bråk. Därför tror jag man uppskattar att vara i hemmets lugna vrå och bara mysa.......

Pippis känner likadant....visst kan vi festa om.....men det blir längre och längre mellan varven och vi trivs i varandras sällskap fastän vi kanske gör olika saker.....men vi vet ändå att den ene gillar en film kanske bättre än en bok att läsa....men vi är ändå i varandras sällskap.......eller bland våra kära barn och barnbarn.

Idag är det fest uppe på kvarterskrogen.....men ser ni vi ska inte gå dit. Många tycker nog vi är tråkiga...men den där kvarterskrogen har vi varit på ett antal gånger och det blir alltid samma sak.....samma låtar som spelas.....samma människor som pratar .....samma som blir fulla och samma som tror att dem blir unga på nytt när dem ikläder sig skepnaden av att vara 20 år igen.

Nä jag tror inte jag har blivit gammal utan jag tror att jag har blivit mogen. Ja det kan tyckas lång tid för att bli mogen när man är snart 57 år, men sanningen är den att ett inre lugn har infunnit sig hos mig. Jag uppskattar sådant som var trivialt. Att kunna njuta av nuet....det har jag aldrig gjort förut......har alltid jagat mig själv inombords för något bättre....och det är en härlig känsla att kunna "koppla av" och bara vara.

Sen vet ni ju det att Mumin kan ju inte vara still i längre perioder, men jag gör sådant JAG tycker är roligt och bara för min egen del och inte för att andra ska tycka att jag är "käck och partypinglan nr 1"

Nu ska jag gå ner i baren och tända lite ljus och lyssna på musik och inmundiga en rom och cola och drömma mig tillbaka till Kuba, detta underbara ställe. Om det är någon moster från Amerika som man får ärva så är nog inte jag och Pippis långt borta från att åka dit igen....vårat paradis.

Kram på er alla! Mumin

 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sylvia:

Så härligt att du känner på detta vis. Visst handlar det om mognad att ine jga runt hela tiden utan kunna njuta av det jag redan har.

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Tack Sylvia för din rara kommentar:) Kram

3:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Jag har nog varit mogen länge tror jag för jag har aldrig varit nån partypingla.Att gå ut o dansa är nåt som roar mej, men att gå på krogen har jag nästan aldrig gjort. Det finns ju inte så många krogar heller där jag bor. Det är skillnad att bo i en stad.

Jag är så glad för din skull att du känner som du gör.Att du kan njuta av nuet. Och nu har du ju så härliga barn o barnbarn också att njuta av.

Ha en härlig söndag du goa Mumin! KramKram till dej!

4:e kommentar, skriven , av Ninni:

Där jag också gammal..orkar knappt med en fest längre..haha.



Nää njuta bara jag och Anders det är mysigt.

En väninnan messade mig igår och frågade när inflyttningsfesten skulle vara??



Haha skrev jag det blir för dom som varit med och hjälpt till alltså jag, Anders och sonen!!



Men jag kan hjälpa till svarar hon..varför frågar du inte, hon fick tills var att jag ska inte behöva fråga, man erbjuder sig!!

Hon har väl "glömt" att vi hjälpte henne tömma hennes hus.

Vi fick inte hjälp när vi flyttade från huset heller.

Nåja vi klarar oss bra själva..puss&kram

5:e kommentar, skriven , av Anonym:

Jag har nog aldrig varit någon riktig hålligångare jag träffade ju min man tidigt (ganska ) men jag har ändå levt med många kompisar runt omkring mig och lite fart imig är det nog.

Jag är ju ganska aktiv på ett sätt men oxå lite bekväm och en riktigt hemmatjej.Jag är uppväxt med två föräldrar som har varit nykterister så jag har haft det lugnt på den fronten

Jag trivs bäst med barnen runtomkring mig precis som du

kram Tingeling

Kommentera inlägget här :