Jaha så var det söndag igen

publicerat i Allmänt;
Sov länge idag och har faktiskt inte tagit på mig kläderna ännu. Tänk att det är så gott och gå omkring i nattlinne:))
Men igår var det en hektisk dag. Grannen fyller 50 år idag så hon fick en överrasning igår innan dem åkte bort och sen så tänkte jag att jag ska ta deras gräsmatta och klippa den så det är fint när dem kommer hem i morgon. Och det gjorde jag. De andra grannarna sa att jisses va snäll du är...en sån granne skulle alla ha:))
Sen har vi bytt två fönster igår. Pippis höll på med det hela dagen och sen åt vi middag....vet ni vad vi åt? Jo vildsvin!! Tänk det var kanongott. Mycket fastare än vanligt griskött......
Sen har jag strukit 25 tshirts och några skjortor. Fasen va det är tråkigt att stryka. Gör ungdomarna det nuförtiden? Jag tror inte det. Jag är väl gammalmodig.....men skrynkler är det värsta jag vet.....

Såg ni Sven Wollter igår? Jag tycker han börjar bli senil, fast det var rätt kul ändå och Sverige fick stryk av Danmark....ja det kunde jag säga med en gång.....den där Zlatan......varför gör han inga mål när han spelar för Sverige.....jag tycker han är upphausad som spelare...

Ja ja nu var det söndag ja, och inatt drömde jag att jag inte fick något visum till Cuba för att jag var ekobrottsling.......ha ha och jag som är så noga att göra rätt för mig........

Nu ska jag plocka fram nåt ur frysen så vi kan ha till söndagsmiddag och sen får jag väl klä på mig...ha ha klockan är 12!!

Kram ha en go dag! Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Gott att hasa omkring i morgonrock..länge!



Vildsvin är verkligen gott det var längesen jag åt!



Haha fick du inget visum..stackare! Jag stryker inte längre, men nu när vi har tvättstuga viker jag allt direkt så det blir inga skrynklor.

Ja nån skjorta då&då blir det väl..men jag hatar verkligen att stryka.



Jepp idag mår jag hur bra som helst..det löjliga var att jag drack inga mängder på fredan, men det var fredag och vi åt nog lite klent!



Kram kram

2:a kommentar, skriven , av Kersti:

Det är härligt att kunna gå runt i morgonrock. Jag har pluggat och promenerat med hunden och lagat gor söndagmiddag. Och nu är det strax dax för en ny tur med hunden. Imorgon måndag och jobb som vanligt. Nästan alldeles frisk nu. Kram

3:e kommentar, skriven , av Nalle:

Jag stryker nästan aldrig nåt. Tycker inte om att stryka. Kan inte. Om det blir fint på en sida, så vänder man så är det skrykligt igen på den andra sidan som man först strök så fint. Nänä inget för mig.

Sven Wollter är som han är. Tycker han är rätt lik sig. Zlatan däremot är överreklamerad.

Vildsvin har jag aldrig ätit. Hoppas jag får smaka det nån gång.

Ha det gott

Kram Nalle



Kommentera inlägget här :