Söndagskväll

publicerat i Allmänt;
Idag har Pippis klippt gräset och ställt ut mina "djur" i trädgården. Vaskat altanen också så nu i kväll grillade vi och åt gott.

Sen har jag och sonen tagit en promenad med Günther, men vad vitsippor det är i backarna, alldeles smockfullt. Tyvärr tog jag inte med mig kameran.Solen skiner ju och det är nästan för torrt i markerna nu....behövs lite regn.......

Jo jag har fått en ny "kompis" ha ha. Grannen har två barn, två flickor, en som är lika gammal som Gustav och en som är fyra år. Denna lilla fyraåring har hittat till min dörr ett flertal gånger under gårdagen.....här vankas glass och skorpor och diverse andra godsaker så nu springer hon ut och in genom dörren dvs om jag har den öppen, annars håller hon sig hemma.

Så idag fick jag vackert åka och köpa mer glass för det vet man ju inte när den här damen dyker upp igen:)

Nä nu tror jag faktiskt att det är dags att ta tag i träningen igen. Den har ju legat nere i två veckor, så jag får väl börja så smått igen i morgon.

Kram ha det gott! Mumin



Strandhugg 2008 ,22 grader varmt i vattnet....det ni:)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Nu bär mina barn är stora har vi aldrig glass hemma längre, tyvärr

Jag skulle väl äta glass hela tiden fast jg verkligen inte är en glasstjusare

kramar Tingeling

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Nu när mina barn är stora har vi aldrig glass hemma längre, tyvärr

Jag skulle väl äta glass hela tiden fast jg verkligen inte är en glasstjusare

kramar Tingeling

3:e kommentar, skriven , av Fia:

Men vad kul! Har du fått en glasskompis?

4:e kommentar, skriven , av Ingegerd:

Hejsan igen Mumin! Härligt att du känner Dig i form igen! Dom är gulliga i den åldern, ungarna och visst är det kul då de är spontana och tittar in. På den tiden jag hade valpar kom det ofta flickor på besök för att titta.

Nu jobbar de flesta småbarnsföräldrar så ungarna är inte hemma på dagarna här.

5:e kommentar, skriven , av Ninni:

Näääää inget regn, haha



Jag har inte sett några vitsippor ännu kollade och kollade när jag gick i skogen i lördags!



Hihi nya kompisar..jag hade i omgångar när vi bodde i huset dom visste minsann var man kunde knacka på och få en glass.



Kram vännen



PS jag ska på ryggjympa på torsdag får se om jag dör DS



6:e kommentar, skriven , av Anonym:

Men, vad är det för djur som har ställts ut i trädgården då? Nyfiken!!!!!

7:e kommentar, skriven , av Ninni:

Ha en toppendag...kram kram

8:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Tjena moss!Du tror väl att jag övergett er kära vänner, men jag har ju min syster här hos mej o det blir inte så mycket tid över till datorn.

Jag såg en sååå fin kärleksförklaring till mannen, i förra inlägget, så jag höll nästan på att gråta.Du är såå goo Mumin! Han får skatta sej lycklig som har dej vid sidan i sängen!

Jag har tyvärr inte fått träffa mitt nya barnbarn ännu..har ju min envisa hosta kvar. Blir inte bättre, Tyvärr!

Ha nu en härlig dag! Många kramar!

Kommentera inlägget här :