Jag har gått av och an.....

publicerat i Allmänt;
på parketten efter att ha sett "Varg" med Peter Stormare. Blev så fruktansvärt tagen av filmen vilken inte handlar om varken mänsklig kärlek elller intriger, vilket är det vanligaste vi pratar om nuförtiden. En sån vacker film....nog för att den utspelar sig i det vintriga Norrland, men den sa så mycket. Många av er hade nog tyckt att den var ointressant, den handlar ju i princip inte om människors liv utan om djurens.

Det är ju så att vissa av oss "gottar" oss i andras bekymmer och sjukdomar men jag är absolut inte av den typen. Tycker jag att det går bra för någon önskar jag dem lycka till i sin fortsatta tillvaro och tvärsom.....jag stöttar dem som har det svårt..........

Som sagt jag fick en tankeställare när jag såg filmen. Djur kan inte behandlas som något "katten släpat in", gillar man inte djur så tycker man inte om människor heller, då är man även stygg emot dem. Det är min uppfattning.


Idag har jag i alla fall fått massor av uppmärksamhet av mina vänner både i min närhet och av dem som inte känner mig särskilt väl och jag är sååå tacksam......tack allihopa för dem rara orden......jag vet ju att jag duger.........


Hoppas ni får en bra helg, jag kommer att ta lite ledigt framöver. Kram!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Ledigt från bloggen????



Ha det gott i helgen..kramen

2:a kommentar, skriven , av Sylvia:

Den filmen har gått mig förbi. Nu blir jag nyfiken. Skall se om den finns för uthyrning i vårt lilla centrum.

3:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Jag kan inte titta om det är djur som far illa! Och jag håller med om att är man inte snäll mot djur, så är man nog inte det mot människor heller. Jag gråter floder när jag ser barn o djur som behandlas illa.

Men du är en goding Mumin!Genomsnäll kan jag tänka mej! Ha det nu så bra med vad du nu ska ta dej för med.Många varma cyberkramar!

4:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Nja jag vet inte, tycker jag är en tråkmåns som inte skriver annat än om träning och städning och mitt barnbarn...får se. Kram på dig!



Sylvia: Den ska du absolut se. Den är så gripande. Kram på dig!



Gunvor: Ja usch vad det gör ont i en när dem stackars djuren far illa. Jag lipar som lille Skutt. Tack Gunvor för dina rara ord om mig. Du är en pärla. Kram till dig!

5:e kommentar, skriven , av Nalle:

Å så bra du skrivit Mumin.Det är så rätt det du skriver om att gillar man inte människor och ta med- och motgånger MED dem, så kan man inte det med djur heller.

Jag har inte sett filmen än, men har beställt den på min lista på Lovefilm.se.

Så den kommer såsmåningom. Då vet jag att den är bra.

Kramar Nalle

6:e kommentar, skriven , av tingeling:

Har aldrig hört talas om filmen mén jag ska lägga den på minnet. Kanske se den under höstens mörka kvällar.

Jag är verkligen en sommar människa ( julen älskar jag)men jag tycker ändå det är bra att det växlar för annars skulle jag kanske inte njuta så av sommaren som jag gör.

Du ärr verkligen en fin med människa både mot djur och människor.

Jag gillar djur och är snäll mot dem men är nog ingen riktigt djurälskare Hos mig skulle de inte trivas har svårt att se dem tigga så det skulle bli många kakor och förmodligen bli väldigt bortskämda och ouppfostrade. Och när jag hade djur (inte så många ggr)när jag var liten så blev jag så ledsen ledsen och bedrövad när de somnade in så det vill jag inte gå igenom igen.

Men du är en sådär som jag skulle vilja bo hos om jag nu var ett djur

Kramen vännen /Tingeling

7:e kommentar, skriven , av Ninni:

Men vadå det är ju din vardag....jag är ju lika tråkig jag i så fall.



Nää sluta inte skriva...ta en paus bara....ha en skön söndag..kramen

8:e kommentar, skriven , av Ninni:

Kolla mina fina bilder från idag..kram

9:e kommentar, skriven , av Helena:

Du kan ju inte ta ledigt nu när du just bjudit in mig.=)

Tack för förtroendet.

Jag har inte sett filmen än men jag ska absolut se den.

Djur är lika mycket värda som människor....jag gör allt för mina vovvar.

Ha en skön kväll & jag hoppas att du blir kvar här!

Kram

10:e kommentar, skriven , av Pialotta:

Den filmen är på gång här, min son har den på sin dator nu.. Jag har hört både ris och ros, men jag tänker bilda mig en egen uppfattning så småningom. Gillar ju Stormare så det blir säkert bra.

Så du ska inte blogga nu på ett tag eller..

Kram på dig

11:e kommentar, skriven , av Ninni:

Haver mejlat dig min rätta adress....puss&kram

12:e kommentar, skriven , av Fia:

Mamman till en av mina elever är producent till "Varg" (och just nu jobbar hon med Stieg Larsson-trilogin, och inte tar hon med sig skådisarna till skolan....) och min elev var i Norrland i samband med inspelningen. När hon kom hem var hon så upprörd över att samerna behandlas väldigt illa. Det sker på många sätt, ungefär som indianerna i Amerika behandlades. Det kändes konstigt att höra det hon berättade, men hon är en trovärdig tjej, så hon hittar inte på.

13:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Hoppas allt är okej med dej!Nu har jag skickat sockorna till dej. Hoppas dom passar den lille Gustav!Kram på dig!

14:e kommentar, skriven , av Ninni:

Inte har jag fått nåt mejl.....



Kramen

Kommentera inlägget här :