Söndag....vilodagen?

publicerat i Allmänt;
Nhä inte för mig inte. Somnade halv fyra i morse och var uppe halv tio. Gjorde frukost och sen var jag lika hyperenergisk som i natt när jag inte kunde somna. Städade hela huset och Pippis och sonen var i lägenheten och målade.

Sen kom sonen med ett databord till mig, han fick inte plats med det i  huset men det kom fan inte in genom dörren, så nu står det ute....shit också, hoppas Pippis skruvar ner det i kväll.......

Efter att jag var färdig med städandet, lyftes det in 2 säckar med kläder som jag håller på att tvätta och jag undrade lite om jag skulle hjälpa till med resten av flytten. Jag trodde inte det var mycket kvar men gud i himlen va skit det var kvar......grrr.........Pippis målade och sonen gick omkring och var lite tafatt, visste inte riktigt vad han skulle börja, så det var bara att ta på sig arbetsledarrollen och organisera det så gott det gick.

Spikar och gamla trasor, skor och kostymer.....jisses allt i en salig röra. Jag blev faktiskt lite trött och förbannad för så här ska det inte se ut i ett hem.....bara hystat in saker och ting. Och han har ju inte varit ensam hela tiden han bott där.........

Ja jag lyckades få ordning på det mesta, men nu känner jag att låt mig få plocka upp det i huset, annars blir det katastrof igen. Man kan fan inte bo så med en sko i ena garderoben och en i den andra. Hur sjutton ska man hitta allt?

Nä nu känner jag mig trött och kinkig, ska snart sätta på potatisen för nu kommer dem väl snart hem och är vrålhungriga.


Kram på er! en trött Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Haha känner igen mig så väl i ditt tänk, vi är såå lika du&jag!



Jag ville att vi skulle sätta upp gardiner bland det för första i huset..men icke sa nicke.



Gardiner har dom aldrig haft och det vet jag..men herregud det är ju deras riktiga hem...förre ägaren hade tagit med sig gardinstängerna..Idiot!



Nåja det kanske kommer upp..men jag tvivlar på det...ja suck



Fasen det var ju skitkalt..tänk va olika man tänker!



Min födelsedag..den infinner sig den 25 oktober...på lördag alltså,



Puss puss

2:a kommentar, skriven , av Mumin:

Ninni: Ja man blir så jävla förbannad rent ut sagt:(( Ja du gardiner är det sista jag får tänka ut........aha va bra då vet jag det. Tack! Puss och kram Mumin

3:e kommentar, skriven , av Sylvia:

Du kanske inte kan bo så - men det kanske han kan. Släpp taget lilla mamma - det är sonens hem och hans ansvar. Ställ upp när han ber om hjälp och försök att koppla bort det resten av tiden. Du skall vara rädd om energin - det här låter som ett riktigt energiläckage tycker jag. Kram Sylvia

4:e kommentar, skriven , av Hundlund!!:

Ett litet tillrättavisande!! Jag är ingen Gubbe,och jag är så ledig så!!



H&L

5:e kommentar, skriven , av tingeling:

Du är snäll du. Jag vill oxå få ordning snabbt men man är ju så olika endel trivs ju när det är ite oordning ha det gott kramar Tingeling

6:e kommentar, skriven , av Kersti:

Oj det låter som om du kanske skulle unna dig en vilodag. Låt sonen sköta sig själv och tänk lite på dig själv. Kramar

7:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Hallå hallå supermormor.Nu e jag hemma igen. Usch, jag känner mig nästan lite lyxig nu, som just kommit hem o är utvilad från semester o ser vad mycket du sliter och e överallt o hjälper till. Ta o res bort ett tag o vila upp dej på ett spa. Det är du värd! Många kramar o hoppas du sover gott just nu!

8:e kommentar, skriven , av Ninni:

Morrn Mumin..se till att ha en vilodag idag..kramen

9:e kommentar, skriven , av Helena:

Haha.....jag har vant mig nu med att barnen och jag inte alltid har samma åsikt om hur allt ska se ut i ett hem.

Nu har de dock växt på sig och det otroligt städat och organiserat.

Låt honom fixa sitt själv.....det kommer ändå att se likadant ut efter ett tag om han inte kommit på själv att han vill ha ordning och reda.

Ha en skön dag vännen!

Kram

10:e kommentar, skriven , av tingeling:

God morgon hoppas allt är bra med dig och att du fick vila ordentligt

Ha det bäst kram Tingeling

11:e kommentar, skriven , av Anonym:

Nej, vet Du vad! Inte ska Du slita ut Dig på sonens bostads-röra. Låt han ha det så tills han själv växer till sig. Spar Dina krafter till något bättre!

12:e kommentar, skriven , av Anna-Maria:

Mumin har ingen dator för tillfället. Bara så att ni inte tror att hon har lagt skidorna i vädret.

13:e kommentar, skriven , av Ninni:

Morrn morn Mumin så slut att du inte orkar blogga?



kram kram

14:e kommentar, skriven , av Sylvia:

Är allt väl? Saknar dig på bloggen. Kram

Kommentera inlägget här :