Pigg igen....

publicerat i Allmänt;
Nu är jag alert igen...men det var väldigt vad jag blev mör av allt bärande. Idag har jag städat källaren och varit på spinning i morgon är det övriga huset som ska få sig en avhyvling:)) Sen har jag varit och handlat inför helgen också....det är gött att ha det gjort.
Förresten jag ska bli farmor igen..........till en rottweilwerhane......har inte sett han ännu men han ska visst vara söt....men det är ju alla små valpar...ja ja dem gör som dem vill...jag lägger mig inte i det......det blir nog bra det med. Tycker dem det är roligt så varför inte, dem är ju vuxna barnen och får börja ta sitt ansvar själva....sen kan man ju heja på dem lite bakom kulisserna:))

idag skiner solen som bara den här på västkusten...det är varmt och jag vet inte när det regnade senast....jag tror det är över en månad sedan det kom något regn, gräset växer inte längre så gräsmattan behöver inte klippas och det är ju bra bara det:))

Hörrni ikväll är det bra på TV. Först Spårlöst och sedan semifinalen med Charlotte. Jag är så trött på den biten så jag kan kräkas.....den går varm på gymmet och jag acossierar bara till slit och släp när jag hör den låten......jobbigaste delen på spinningen tar hon sig ton och sjunger om sin Hero.....nä fy faderullan.

Nä nu ska jag sätta mig och ta en kopp på altanen och kanske en glass eller en päroncongac. Det är gott båda delarna he he.

Ha det bra därute! Kram Mumin

image767Det kliar i vänster hand.....det betyder pengar.....så jag spelade en dagens dubbel när jag var och handla......tvi tvi:))

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nalle:

Roligt att du är på G igen och inte tagit ut dig helt och hållet. Kul också med valpen:)
Kliar i vänster hand, betyder det inte att någon tänker på en? Kram

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Nalle: Ja tack......nä jag tror det är högerhanden när någon tänker på en....jag kan ha fel....får se ikväll om det blir nån kosing:)) Kram

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

Jag har nu gråtit till spårlöst Melodifestivalen ser jag inte hörde bara Perellis låt
Vi har ju haft regn här i sörmlandd så min gräsmatta är grön kram Tingeling

4:e kommentar, skriven , av Ninni:

Ja nu är du pigg då kör du på full växel..haha!

En hund till, phu va jobbigt. Fast det kanske inte är jobbigare att ha två än en!!??

Vi ska ta och spela lite i helgen vi med..vem vet man kanske vinner storpotten.
Klart jag ska ha nya kläder till bloggträffen..har säkert nån gammal trasa i garderoben..men lite fin vill jag allt va.
Synas i sömmarna..haha ja så är det nog!
Ha en toppendag, pussen&kramen

5:e kommentar, skriven , av Pialotta:

Bra du är pigg, men då kör du gasen i botten igen.. Ha, ha precis som jag:-)
Ha de gott med päronconjak, glass o kaffe.. Trevlig fredag med mycket sol.
Kram

6:e kommentar, skriven , av Ninni:

Vi åker till Kemer den 11:e Juli, varmt som F.A.N men vad gör väl det, solen är härlig och ölen är kall och billig!



Ha en skön kväll på altanen antar att ni har lika underbart väder som vi..en viss temeperatur skillnad mot förra fredan!Nu är det över 18 i skuggan

kramen

7:e kommentar, skriven , av Sylvia:

Så skönt att du du blir bättre när du tar det lite lugnare. Spännande med nya "bebisen". Rocky skvallrade om vad som var på gång.

8:e kommentar, skriven , av Ingegerd:

Jaså, en rottweilerhane, då krävs ett starkt ledarskap, då kan det bli en riktigt härlig hund.

Vi tittar alltid på TV4+ på måndagskvällarna, då är det den s k "Hundprataren" - Cesar - som är duktig på att hjälpa folk med hundar. Vi har nytta av hans metoder - fast vi har småhundar.

Kommentera inlägget här :