Ja jag kan inte säga att det är.........

publicerat i Allmänt;
lugnt!! Men jag får skylla mig själv lite.......behöver inte hoppa omkring som en idiot som jag gör men jag gör det ändå:))

I går var Fanny här och vi plantera sommarblommor. Dessförinnan var vi och tog en fika och kollade in lite leksaker men hon börjar bli så stor nu så dockor och sånt är inte intressant längre. Men vi plantera och åt god fisk och jättegoda jordgubbar i efterrätt. Sen kom hennes mamma och hon fick också mat och lite blommor med sig hem som blev över.
Ja det var en trevlig dag men man blir lite trött för det var ett tempo utan dess like........

Pippis är jättegrinig......det är nämnligen nu som det är värst i hans bransch, luftkonditioneringar går åt som smör i solsken just nu och sonen är som en trasa.....han blir bara smalare och smalare och jag blir riktigt orolig för han. Dem hinner knappt äta så mycket är det att göra.......

Ja åter till DAMPMumin som inte kan vara still......idag har jag varit på spinning och sedan städade jag huset och var och handla och en tvättmaskin fick gå runt också. Sen har jag fixat lite med papper och räkningar och nu sitter jag här:))

Bredvid mig har jag en kall öl.........jag är inte så förtjust i öl men när man gjort ett gott dagsverke är det så gott att skölja ner med en iskall bärs ha ha.

Nä ikväll ska jag slappa framför TV:n för i helgen är det flytt för dottern och städning. Det ska bli skönt att åka iväg till Stockholm nästa helg och ha det lite roligt.....jag ser fram emot att träffa er jättemycket.

Kram ha en go kväll! Mumin



Lite ny färging på altanen



Garagenerfarten fick sig ett litet lyft:))



Lite sommarblommor vid rabarberna



Ännu mer blommor.....detta var bara hälfen......nu orkar jag inte visa mer:))

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Men snälla rara Mumin nu får du väl ge dig! Du bränner ut dig totalt! Jag blir trött bara av att läsa om alltihopa! Idag har jag varit ute nästan hela dagen, men bara haft det skönt i solen! Ja jag har silat saft o rört i socker o hällt upp på flaskor! Men det är inte jobbigt alls o dammsugit har jag också! Du hör väl vilket slit jag har haft! HAHA! Nej nu ska jag NJUTA av sommaren! Den kanske sticker härifrån igen! Jag har inte ens tittat ut vilka blommor jag ska köpa! Du har gjort såå fint med alla dina planteringar!Vilken fin trappa du har!

Försök nu att lugna ner dej o bara ha det skönt innan helgens flyttbestyr! KRAM PÅ DEJ MIN KÄRA MUMIN!

2:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Glömde säga vilka fina rosor du har här bakom!Kram!

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

Fina blommor

Du är allt snäll som ställer upp för alla

Det är väl ingen ide att be dig ta det lugnare

Jag är oxå en som är ofta mycket aktiv men sen periodvis går jag i ide för att samla krafter

Kul attses nästa helg kram tingeling

4:e kommentar, skriven , av Kersti:

Vilka vackra blommor du har. det är härligt nu när allt går i blom. På hundpromenaden nu i kväll doftade det av kaprifol. Mmm en av mina favoriter. Kram

5:e kommentar, skriven , av Anonym:

Gunvor: Ja ha ha jag är inte klok som håller på så:) Javisst blev det fint men idag blir det lugna puckar.....tror jag.....Kram Gunvor från Mumin



Tingeling:Ja att gå i ide är gött ibland.....visst ska det bli roligt att träffas. Kram på dig!



Kersti: Tack! Å kaprifol som luktar så gott:)) Kram på dig!

6:e kommentar, skriven , av Fia:

Visst är det mysigt att blommorna fullomligt exploderar just nu! Jag handlade blommor för över 900 kr i förrgår, så nu är det vackert på balkongen minsann! Jag ser fram emot nästa helg, det ska bli väldigt skoj!

Kram, Fia

Kommentera inlägget här :