Äntligen.....

publicerat i Allmänt;
e jag färdig med allt inför julen. Håret är nyfriserat och tänderna är genomgångna utan anmärkning ( bara beröm):)

Julskinkan är köpt och diverse annan julmat så nu är det bara lite småplock kvar men annars kan jag lägga mig i soffan och invänta julafton med en ask praliner ha ha.

Lille Günther passade jag igår medans sonen var på fotbollsträning. Han får mitt hjärta att smälta ju mer jag träffar honom, men har var lite gnällig för han undrade var husse var, men jag rådde bot på det så småningom och gick en härlig promenad med honom i mörkret. Då blev han lite lugnare......

Lille Gustav skulle kommit till mormor idag, men han hade sovit så illa inatt så dottern var kanontrött. Ja det är inte lätt att vara småbarnsförälder, man vet ju själv, men jag hoppas att dem får lite vila båda två......det är väl en period och sen så vänder det antar jag.

Lilla Stolla väckte mig i morse klockan 5!!!! Genom att hoppa på mig. Vete sjutton vad hon ville men hon är lite konstig nu när Günther har intagit lite av hennes revir.....nä dem kommer absolut inte bra överrens.....fast det skulle ju vara käckt.....

Nej nu ska jag lägga mig och läsa en stund och kanske jag somnar, det vore skönt för jag har inte sovit mycket i natt.

Kram ha en go dag! Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nalle:

Va trevligt att du gillar det jag gör. Smycke nummer 1 är ditt. Skickar det till dig. Tack å Kram

från Nalle

2:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Va skönt att du bara kan ligga o njuta o invänta julen, vacker som en dag förstår jag.Nyfrissad o genomgången på alla sätt o vis. Det låter helt underbart.Jag har också gjort undan en massa.. mycket tidigare än vad jag brukar. Jag brukar ha det mesta julpysslandet kvar till dagarna innan jul, men nu har jag lärt mej att förbereda lite mera. Det blir ju jul ändå fast man inte gnor häcken av sej.Inte har jag bakat alla kaksorter heller som jag brukar o köpt färdigrimmad skinka o fårlår..jag som alltid brukat salta själv.

Ha det så härligt nu Mumin o fortsätt må bra!Kramkram!

3:e kommentar, skriven , av Ninni:

Va gött det låter då!!

Skulle vilja göra det jag med, men men till helgen åker vi till Sthl sen jobbar jag två dar till.



Anders får väl handla maten på måndag eller tisdag!



Ha det gott, söt du är på profilbilden fniss

Ät nu inte för många praliner..kram kram

4:e kommentar, skriven , av Pialotta:

Skönt att stressen lagt sig hos dig då.. här stressas då rakt inte. Ser du har vintermössan på dig:-) Färdig för ett spår med skidorna;-) Skönt när allt är genomgånget så här intill Jul.. sanningen att säja så fattar jag nada varför det ska vara sån stress just till att Tomten ska komma.. nä jag tar det lilla lugna, doftar på blommorna och bara är i tiden just i dagen:-) Kul med barnbarnen och nästa jul ännu kuligare, då de kan vara lite med med sina tindrande ögon:-)

Ha de gott o vila nu överläppen och allt annat.. det blir jul ändå trots allt:-)

Kramar till Göteborg

5:e kommentar, skriven , av Sylvia:

Så skönt att du har läget under kontroll. Livet blir betydligt trevligare då. Hoppas du får en skön helg nu och kan vila ännu mer inför julen.

Kommentera inlägget här :