Fars dag

publicerat i Allmänt;
Idag har det ju varit Fars dag och ännu en dag vid grytorna.........men det är roligt när barna kommer på besök...tänk om dem inte hade velat komma alls.:)På menyn stod min skomarkarlåda med sallad och dotera fick makrill för hon är ju vegetarian....sen var det tårta och godis....så imorgon är det ny vecka och nya tag igen!! Jag ska ge mig ut lite till Maxi nu för jag känner att jag behöver komma ut från väggarna ett tag och i morgon skall jag köpa hund och kattmat med svärdottern.....jag tror Ikea ska få besök denna veckan också för nu skall jag köpa korgar som jag ska göra julklpappar av till Pippis kunder.......sen får vi se vad som händer..............

image488

Far själv omgiven av dottern mågen och sonen.

image489


Lite glada husbyggare:)

image490

Enyas mamma och pappa:)

image491

Den lilla "sleven" Enya:)

image492

Lille "MiniPippis" och tårtan.....denna lilla gubbe är Enyas favorit att bita i........hon har tagit av han
byxorna och käkat upp dem nästan.....nu e det bara skjortan kvar ha ha

Ha en go söndagskväll! kram till er alla!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Vi har inte firat det så mycket men barnen harjuvarit hemma och stora tjejen hade present till pappa men annars har det inte varit s åmycket firande. kram Ting...

2:a kommentar, skriven , av Frida:

Hej och tack så mycket för den goda maten idag! Jag kommer kl 12 imorgon så ger vi oss iväg till kållered! :) kram!

3:e kommentar, skriven , av Mumin:

Ting: Nä det är lite överreklamerat det där med Fars Dag men barna vill ju fira så då gör vi det. Ha det gott! Kram

Frida: Ja tack du det var trevligt att ni kom:) Yepp i morgon kl 12. Kram

4:e kommentar, skriven , av Pialotta/Kaffebönan:

Den gubben var helläcker.. var finns de att köpa med byxorna på:-)?
Visst är det härligt med träffarna och alla ungarna.. våra var här oxså denna soliga dag.. inomhus jag oxså hela dagen.. inte alls bra, känner för frisk luft, så i morgon blir det Elsatur:-)
Kramkram

5:e kommentar, skriven , av Mumin:

Pialotta: Du jag kan inte komma på var jag köpte han.....men visst är han gullig?:) Jaså ut i det fria idag då med Elsa.....det hette min mamma förresten. Ha en go dag Kram

6:e kommentar, skriven , av Pialotta/Kaffebönan:

Morning. ja du idag är det en aning bistert, men sola lyser och jag ska trampa upp till mamsen med hennes medicin som tagit slut:-)
Kommer förmodligen hem snart..
Kramar

7:e kommentar, skriven , av Mumin:

Pialotta: Det var ju snällt av dig, ja det är bistert ute men väldigt vackert:) Hoppas din mamma mår bra! Kram på dig!

8:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Hejhej!Vilka fina familjebilder! Vi firade ju på lördagkväll, så här fick dom bara lite tårta igår. Vi skulle ju iväg o dansa sen! och det var jätteroligt på dansen må du tro! Toppenmusik o toppenpublik! Bra dansfolk! Idag är det lugnt får jag säga! Inte mycket som händer här. Gubben har lappat sina jobbarbyxor, alldeles själv! Och jag har tvättat lite kläder.Det är allt!Nu har det börjat snöa! Jag tänkte på dej imorse när jag hämtade tidningen o det knarrade så skönt under sulorna i snön.Igår när vi åkte till dansen så snöade det ordentligt, det var hemskt efter vägen men som tur var så slutade det efter ett tag! Hemresan gick bättre!
Ha det gott.Kramar!

9:e kommentar, skriven , av Sylvia:

Härlig sammanhållning ni verkar ha i din familj. Är du spindeln i nätet - det brukar vara mammas roll. Vi kallade min mor för sambandscentralen. Det var genom henne vi fick nyheter om alla andra i släkten.

10:e kommentar, skriven , av Mumin:

Gunvor: Åh va härligt det låter med knarrandet:)) Jaha du nu har du dansat igen och gubben är ju jätteredig som lappar sina byxor själv, ha ha. Kram till dig!

Sylvia: Ja det har vi verkligen och det är sååå roligt. Jepp spindel är jag verkligen....kan man vara oumbärlig?:) Kram till dig!

11:e kommentar, skriven , av Ninni:

Fin present han fick..haha!

Såå fina barn du har...mat och tårta såg smaskigt ut!
Ha en skön dag..kramen

Kommentera inlägget här :