ADHD?

publicerat i Allmänt;
Har jag det? Nåt nypåfunnet på 90-2000 talet! Inte hade man väl nåt sånt när jag var ung på 50 talet? Då hade man bara spring i bena och kunde aldrig vara still....ja sån var jag.....på G jämt. Cykla jag inte så sprang jag med grannens hund hur många kilometer som helst och åt nä det gjorde jag inte heller....jo godis.....jag åt godis så jag fick "råttetänder". Just det det kanske är det som är felet att alla barn äter sötsaker......för mycket socker gör barn illa...riktig mat med lite kolhydrater och fett gör susen för små barn och godis....nä en gång i veckan räcker!!

Nu ska jag berätta vad denna damen gjort i veckan: Tränat, städat lagat mat....handlat, tränat igen....sovit dåligt....uppe kl 5 idag och kunde inte sova. Hade inte Pippis sovit så hade jag satt på lite musik och dansat runt..... och nu har fönsterputsarn vart här och ner med gardiner och tvättat och strukit.....sen 1 kilo fläskkotletter som har stekts med färsk lök och färska champinjoner...nu står de och puttrar en timme:)) luktar ljuvligt....och i morgon kommer fröken Emilia hit och sover över och sen kommer Gustav och Linnéa på förmiddagen för dagis är stängt på fredag och mamma jobbar. Gustav blev så glad när han hörde att Emilia var här så han himla med ögonen sa mor hans:))

Men på lördag är det fest!! Jag säger inte mer......men jag och Pippis ska ha det skitmysigt.....bara vi två.....inga barn och inga barnbarn....vi ska njuta av livet som är kvar:))

Kram på er och ha en riktigt trevlig långhelg!



Det här kortet är 3 år gammalt....vi åkte limosine i Göteborg och drack champagne så Pippis "drunknade" innan middagen......ha ha va kul egentligen

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Marie:

Ha en riktigt mysig helg!

Kramar

Marie o Chelsea

2:a kommentar, skriven , av Ninni:

Visst fanns det ADHD bara att det inte fanns nåt namn på det=)



Härlig bild på er två, hade jättemysigt tillsammans, stor kram

3:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Ha en härlig helg och ta det liiite lugnt. Om det nu går med barnbarn och all energi som du verkar ha. Jag säger då det! Vilken vecka! PUH!

Kram på dej yrväder!

Gulligt kort på er två!

4:e kommentar, skriven , av asagasaklinga:

Ibland är det sån fart på mig me men så ibland faller jag i koma och gör ingenting.....Ha en trevlig helg kramar Åsa

Kommentera inlägget här :