2010 och julen är slut....

publicerat i Allmänt;
Nu har jag hystat ut julen. Tycker att när det är nytt år så är det ju inte jul längre...då ställer jag hellre fram allting till advent istället så man kan mysa under det år då det verkligen är jul.

Igår var jag inget vidare måste jag erkänna, för mycket rödvin och bubbel, men idag är jag pigg och har varit på 7 årskalas hos sonens flickväns dotter. Där var både mormor och moster och kusiner och jag vet inte allt, men jag börjar lära mig hela den där släkten nu och dem är jättetrevliga allihopa.

Ja så har jag då jouren denna månad. Nytillskottet som är beräknad till slutet av januari kan ju komma när som helst men kanske den dröjer ända in i februari, vem vet, men som sagt jag har packat en väska med grejer så jag kan åka ner till Åsa och passa Gustav medans födandet ska ske i Varberg.....ja det blir tätt mellan dem två....men som dottern säger: Nu syr vi igen:))

Va kallt det är då men härligt väder ändå.......nästa vecka på söndag åker sonen och flickvännen till Vemdalen och åker skidor med hela släkten och då ska Pippis vara hundvakt den veckan....så vi har liksom passning på två håll ha ha

Nä i morgon ska jag röra på mig lite grann...det får bli gymmet eller en långpromenad...vi får se.

Här är en av telningarna som ska passas: Farmor och farfars lille goding. Kram på er! Mumin



God fortsättning på det nya året:)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Vilken härlig bild!!



Jaha så du har barnvaktsjour..trodde du skulle få äran att vara med på förlossningen.



Kramelikram

2:a kommentar, skriven , av Fia:

God fortsättning på det nya året!

Vad spännande att det är nytillskott på gång! Det brukar vara bra att få barnen ganska tätt, för då brukar de ha större utbyte av varandra.

Ha det bra, och njut av långpromenaden!

Kram, Fia

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

Så fint kort på er tre.

Då är vi båda jour för jag ska oxå vara det åt min gudsons flicka hon ska nämligen bli storasyster oxå nu i slutet av januari.

Tjocka släkter är härligt tur att sonen fått en härlig sådan.

Ha en bra dag kram tingeling

4:e kommentar, skriven , av Helena:

Vilken fin bild.

Vad spännande med en ny liten familjemedlem.=)

Förstår att du har det jobbigt med ditt vännen.

Det är nog lättare ändå att ha en fysisk sjukdom som jag har....folk har mer förståelse för det.

Ändå är det väl bättre nu när så många mår dåligt i själen...det finns en större förståelse.

Svårt att bara ge upp värderingar man fått med sig med modersmjölken som att det är fult att vara lat och sitta göralös.

För min del är det lite så också att jag tycker att jag ger upp och låter sjukdomen ta över om jag hela tiden ska lyssna på kroppen.

Tokigt....jag vet men nu ska jag försöka tänka om.

Vi får peppa varandra du & jag att inte vara så jäkla duktiga jämt så att man hela tiden ligger på gränsen för vad man mäktar med.

God fortsättning vännen!

Kram

Kommentera inlägget här :