Rödvin......

publicerat i Allmänt;
ska det vara. Ett glas per dag. Så säger dem på nyheterna i morse och sen ska man inte heller vara trådsmal, det är inte bra för kroppen. Vilken lycka hörrni ha ha.

Ja här har det inte blivit någon bebis ännu, men Gustav var hos mormor och morfar igår och stojade runt. Jag frågade var Nanna var och då pekade han på mig ha ha gullunge.

Ja herremingud va halt det är ute då. Jag var iväg och handlade och lite andra ärenden, så blev jag fast på en parkeringsplats och då kom en dam först och putta på bilen, men det gick inte. Sen kom en kraftig yngling och jag hojtade på honom och vips så var bilen uppe igen:))

Nu kokar jag pepparrotskött, det var längesen vi åt det, men det tar ju tid.....

Hosta har jag också, en enveten sådan, men jag känner mig inte sjuk.

Nu ska jag mata småfåglarna med solrosfrön. Dem stackarna har ju inget att äta.

Kram ha en go dag! Mumin

Vet ni vad? Jag är trött på vintern..........vem kunde väl tro det att jag längtar efter värme:))

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

Men guud såå bra..rödvin och inte trådsmal, jippi!



Men Mumin då är du trött på vintern trodde aj aldrig du skulle säga, haha!!



Flytt blir i mars..jag fasar och längtar! Fy för att packa, urk!



Ha det..kramen

2:a kommentar, skriven , av Kersti:

Lite mycket snö och halka är det. men ljusare blir det för var dag har du märkt det? Kram

3:e kommentar, skriven , av Hundlund!!:

Ja ett glas va de ja hörde ja med!!!!

4:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Hej på dej du glada.Här sitter jag i Sthlm och är snart insnöad tror jag. Det fullkomligt vräker ner utanför rutan. Och blåser dessutom. Och vi som ska till stan i kväll, dotra och jag. Vi ska på bloggala igen, fast nu är det en helt annan. Aftonbladets stora bloggprisgala går av stapeln i kväll.Det blir kul hoppas jag. Lite mat, champagne och lite mingel.Det du! Jag njuter av lilla Ellie hela dagarna. Det är underbart med bäbis. Snart får du snusa igen. Nu måste det väl bli snart. Jag trodde jag hade missat att det var klart.Men vi håller väl våra tummar!Ha det bra Mumin o njut av snön.Hihi!Kramkram.

Kommentera inlägget här :