Dramatik som har förbytts i glädje

publicerat i Allmänt;
Nu så är bebisen här. En flicka på 3495 gram och 51 cm lång. Gustavs lillasyster. Tack gode gud om du finns, men detta barnafödande går i alla fall till min historia.

Kräksjuka och höggravid och dödstrött ringde dottern till mig på söndagen och bad mig komma ner till Åsa och så gjorde jag. Stackars människa.........

Mågen hade legat i kräksjuka också och Gustav hade nog haft det också fastän det kom den andra vägen, så han skrek över en röd stjärt som fick luftas. Och katten Bobby hade blivit biten av något djur så han fick vi klämma ut var från benet och typiskt allt hamnade på mattan, den nyinköpta, så Mumin släpade iväg den till bilen för att nästa dag åka till kemtvätten. Och nästa morgon skulle jag till kemtvätten men hamnade i världens snöhög och jag svor ve och förbannelse över den jävla snön!!
Ok mågen fick dra upp mig och sen

så skulle dottern till barnmorskan och då hade hon havandeskapsförgiftning. Skyhögt blodtryck, äggvita och så svullen i hela kroppen.Jag har sagt till henne förut att detta inte kan stå rätt till....men hon är en sån som väntar....ilfart till sjukhuset och jag och Gustav var själva på eftermiddagen och natten och han var så snäll så.

Mormor badade honom i baljan och han tyckte nog att jag betedde mig lite konstigt för han höll på att skratta ihjäl sig åt mig. Sen var det välling och gonatt.

Telefonen gick ju varm hela dagen och kvällen...men dem hade satt igång dottern på kvällen och förlossningen gick jättebra. Flickebarnet tittade ut kl 2 på tisdag natt....så det var ju en befrielse.

Mitt i natten vid 3 tiden vaknade jag och mådde pyton. Jisses jag har aldrig "sprutlackerat" ett badrum så som jag gjorde den natten. Spydde i handfatet och resten kom i toaletten och på golvet och jag bara skakade av frossa.

Fick i alla fall duschat av mig och torkat så gott jag kunde och jag kunde knappt gå så ont i kroppen hade jag.

Jag ringde till Pippis kl 4 och sa du får komma ner för jag klarar inte av att vara själv här med Gustav så klockan 5 stegade Pippis in i huset.

Sen fick jag ringa till Gustavs farmor och farfar och farfar kom ner för att passa Gustav så jag kunde åka hem och lägga mig. Vilket spektakel!!

I går sov jag hela dagen och hade hög feber och magen ja den var inte ok kan man säga och idag känner jag mig väldigt svag, men jag säger TACK för att det gick bra med tösen och det lilla nytillskottet.......en annan är ju nästan skjutfärdig så det spelar ingen roll.

Jag har ju inte sett den lilla ännu, men hon har mycket hår och äppelkindad och har ett hjärtformat ansikte och jag har hört henne genom telefonen:))

Dottern får blodtryckssänkande nu och jag hoppas verkligen förgiftningen ger sig hän snart........

Jag vet inte vad hon ska heta ännu....dem har inte riktigt bestämt sig, men jag har lovat att ställa upp nästa vecka hos henne för det blir inte lätt med två såna små telningar.


Ja detta var väl något av en bestseller eller?

Kram på er alla och ha det gott! Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

OJ OJ vilken pärs...men tur det slutade bra.



FY F... för denna jäkla kräksjuka, det är hemskt!

Hoppas du mår bättre nu så du har kunnat träffa nya tillskottet.



Stor kram

2:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Grattis Mormor! Men vilken dramatik!Stackars mamman och er andra också så klart.Men skönt att det är över nu då.Tänk att det blev en flicka. Kul med en av varje. Och tänk att Gustav är storebror nu.

Håller tummarna för er att kräksjukan är väck och att ni alla kan njuta av lillan som kommit!

Må så gott.Kram!

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

Grattis grattis tell er alla!!!!

Vår bebis har inte kommit än att man låter gravida gå över så länge de tappar ju både orken och lusten

Jag antar att de vill att man ska vara ganska pigg inför förlossningen

Ha en trevlig helg kram Tingeeling

Kommentera inlägget här :