Hej hej

publicerat i Allmänt;
Här är jag.......igår mådde jag pyton, var dödstrött och orkade knappt ta mig ur sängen, men det kanske inte är så konstigt. För det första så hade jag tränat 4 ggr denna veckan och i fredags steg jag upp klockan 6 och gjorde pannkakor och kycklinggryta för att Gustav och dottern skulle komma hit. Sen på lördag var jag och Pippis och handlade kläder på Dressman och tog en fika i stan och därefter var det bara hem för att sätta på maten för sonen skulle komma med sin flickvän och däremellan var Gustav på besök igen....ha ha hänger ni med eller???

Så igår trodde jag att jag skulle dö igen som så många gånger annars.......:)) Men så var det ju fullmåne också och den jäkla månen gör mig i alla fall smått galen......och konstig.

Idag var det full rulle igen.....morgonen var seeeg men jag tog tag i kvasten och jädrans va jag fejade.....bakom soffor och skrymslen och tog fönstrena invändigt och hängde upp nya gardiner...och sen när Pippis kom hem så sa jag att nu åker vi till Ikea.

Sagt och gjort........det är roligt på Ikea men livsfarligt....man blir ju köpgalen...men vi hittade ett nytt köksbord så det har Pippis skruvat ihop nu och jag har gått och fisslat med andra roliga saker som vi köpte.

Men nu är jag trött så nu ska jag gå och knyta mig jämte Pippis.....undrar om man kan få lite fotmassage ikväll?? Tänk det är det bästa jag vet hi hi.

Kram och gonatt och här kommer det en sötnos och illbatting. Han är lika energisk som sin mormor:)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Du och jag har ungefär samma tempo emellan åt Vad är det man brukar säga upp som en sol och ner som en pannkaka och aldrig lär man säg av det.

Jag älskar ju när det är fart och fläkt men även ensamhet, lugn ochh ro

Vad har är söt Gustaf vilket charmtroll kram Tingeling

2:a kommentar, skriven , av Ninni:

Phu Muminvän...



Gustav är ju sååååå söt kan jag få han till "mitt dagis" ????



Kram kram

3:e kommentar, skriven , av Gunvor:

WOW Mumin..vilket tempo du kör! Man blir andfådd när man läser.Pannkaka o kycklinggryta..det har jag aldrig prövat på.Inte ihop väl? Neejdå jag bara skojar.

Det är tur du har några vilodagar emellanåt! Jag orkar inte hälften av det där.

Men Ikea skulle jag klara en dag i allafall. Fast det är jobbigt att gå runt där också. Önskar att jag hade lite närmare dit.

Sundsvall är närmsta ort för mej o det är ju några mil att åka dit. Och så har man en gubbe som inte är så road av att gå där.



Hoppas du har fått vila upp dej nu. Här skiner solen i dag också och riktigt varmt är det. Jag har dotter o barnbarn hemma nu så nu njuter jag också. Hon är ju så underbart söt o gullig den lilla. Och världens solskensbarn har hon blivit. Magen har rättat till sej nu och allt är bara härligt med henne.

Men va fort det går. Det ser jag ju med din lilla sötnos Gustav.Sånt härligt leende!

Han ser ut som en liten busunge med glimten i ögat. Förstår att mormor njuter.lyckliga dej som har nära till honom.

Ha det nu så gott och glöm inte bort att bara vara och njuta av livet! Det går inte i repris!

Många kramar/ Gunvor!

Kommentera inlägget här :