Nu har jag lite tid över......

publicerat i Allmänt;
ha ha, dottern ringde och undrade om jag levde.....o ja det gör jag.....men igår så städade jag hela huset och satte upp mina nya gardiner och tvätta dem gamla etc etc så det gick i ett kör.

Sen tog jag och Pippis bussen och tåget in till stan och gick och käka på en trevlig restaurang och det var längesen vi var ute på tu man hand så det var verkligen trevligt:) Men jag åt lite för fett...jisses är inte van vid det...så magen gjorde uppror i natt så det var att springa gatlopp till toa:)

Idag tar jag itu med lite arbetarkläder och tvättar dem och jag har gjort en god middag med fläskkotletter och wokgrönsaker så det är bara att hugga in.

Nästa lördag kommer Gustav till mormor och ska ligga över, för dottern och svärsonen ska ha en natt på hotell för sig själva. Det ska bli roligt att ha honom här det lilla gullefjunet:))

Här kommer lite bilder på mina gardiner och andra saker, vet inte om bilderna blev så bra för batterierna håller på att ta slut. Kram ha det gott! Mumin



Här är den nya uppsättningen i matsalen. Gardinen i mitten går att dra upp och ner för solen.
Väldigt skirt och vackert tyg som går i stil med tapeter och övriga möbler.



Nytt tyg till kökssoffan också. Lite roligt för det är äpplen och päron och olika frukt och grönsaker men ser ni att det ser ut som Musse Pigg? Ganska kul faktiskt. Gardiner i samma tyg också.



Syns bättre här.



Till sist min nyinköpta korta kjol som jag hade på mig igår kväll. Skitsnyggt med matchande accoserarer.


Jag kommer och hälsar på er snart! Kram

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Gunvor:

Först ut..dina gardiner är ursnygga. Lite annorlunda än alla paneler som alla har, även jag har några. Men nu känns det som man vill ha lite mera tyg! Ditt tyg var skitsnyggt. Dynan på soffan var också superfint. Jättegulligt med musse i frukter. Och sist ut den ursnygga korta kjolen. Den skulle jag ha haft på dansen i gårkväll.

Va roligt att sticka iväg ut på krogen och äta en bit. Är ni riktigt pigga nu då?

Ha en skön o fin måndag i morgon!Kramkram!

2:a kommentar, skriven , av Ingegerd:

Du har verkligen god smak, gardinerna är jättesnygga. Vilket roligt tyg på kökssoffan! Kan väl inte vara en tillfällighet att det ser ut som Musse Pigg, eller? Finns det någon bra tygaffär i Mölndal eller Göteborg?

Blått är Din färg helt klart!

Hoppas Din vecka blir riktigt bra!

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

Oj vad mycket fint du bjuder på

Gardinern blev ju jättebra!!!

Kjolen den vr skitsnygg kan tro att tanta var snygg när ni var ute kramelikram Tingeling

4:e kommentar, skriven , av Sylvia:

Så fräscht och fint du har fått det. Du är duktig på det där med inredning. Skönt att du mår bättre.

5:e kommentar, skriven , av Mumin:

Gunvor Ingegerd Tingeling och Sylvia: Tack ska ni ha allihopa. Ja jag är nog inte så dum att se hur allt ska passa ihop så det här blev riktigt bra. Apropå Musse Pigg motivet Ingegerd så köper jag på ett ställe utanför Göteborg som ligger i Hindås ca 4 mil härifrån. Och Sylvia va roligt att höra ifrån dig. Kram mina vänner! Mumin

6:e kommentar, skriven , av Ninni:

Ohh finfint blev det!



Gillade din nya kjol...jag vill också köpa nya kläder!



Mysigt att gå ut och äta middag tillsammans..ska jag se till att vi gör när jag är riktigt frisk.



Ha en toppendag..kramen

7:e kommentar, skriven , av Nalle:

Äntligen kom jag in här.

Snyggt, både gardinerna, tyget och kjolen.

Roligt med nytt

Kramar Nalle

8:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Hoppas Mumin har en bra dag!Kramar om dej!

Kommentera inlägget här :