Värsta veckan...

publicerat i Allmänt;
i mannaminne!!!

Jag vet inte var jag ska börja, men i måndags låg jag och Pippis som två vrak, men jag hade ingen feber, var bara såå jättetrött, men Pippis har varit dålig hela veckan och det är klart att allt ska vändas upp och ner på när han är sjuk........

Jag säger bara en sak: Svärmor!!!

Hon skulle få besök av läkare och sjuksköterska på tisdagen så jag fick vackert åka dit och vara med. Hon är så snurrig så jag får spader på henne och läkaren tyckte också hon var dålig, men dem kan inget göra för henne sa han, men jag blev vansinnig och sa att hon bor ju i ett hus med 3 våningar och stor trädgård och med branta trappor så vem ska ta ansvar för henne när hon snurrar omkring hemma? Äter gör hon inte heller och hennes medicin som ska vara i fjorton dagar äter hon upp på en vecka!!!!

Jag ringde till hemsjukvården och dem föreslog att dem skulle komma och ge henne medicinen 3 ggr om dagen, men se det ville inte svärmor, utan jag vill komma in på hem säger hon.........

Lättare sagt än gjort............men dem skickade oss till sjukhuset till akuten i går och bad om att få henne inlagd i o med att hon är i så usel form. Vi var på sjukhuset i fem timmar och svärmor blev undersökt av en sån otrevlig läkare så mitt blodtryck höll på att spränga skallen på mig......jag bad läkaren dra dit pepparn växer och hon la alltså inte in henne utan tyckte det var en sak för biståndsbedömaren i kommunen. Både svärmor och jag grät, fy farao vad besviken jag blev och Pippis som låg hemma jättesjuk. Jag visste inte vad jag skulle ta mig till!!

Väl hemma hade jag sån huvudvärk så jag sa till Pippis att nu får jag snart hjärnblödning, och inte kunde jag sova heller för jag var övertrött  och huvet bankade som bara den. Fick ta mig en stark sömntablett och i morse när jag vaknade så kände jag mig minst sagt groggy.

Men då var det telefoner som ringde....sköterskor, läkare biståndsbedömare och jag fick snällt ge mig av till svärmor igen!! Hade polisen stoppat mig så hade jag åkt fast för knarkfylla........

3:de dagen i rad med denna damen.......hade ni känt henne skulle ni inte vilja vara med henne i 1 timma än sen gång, men nu har hon fått hemhjälp som kommer 3 ggr per dag.......jag tvingade henne att ta emot hjälpen och sedan fyllde jag i en ansökan om gruppboende....för det kommer det att bli......finns ingen hemhjälp i världen som kommer stå ut med henne.....låter kanske elakt men hon är minst sagt jobbig.

Ja det började redan, just nu ringer hon till Pippis och klagar på att dem går in med skor på och skitnar ner hennes golv...........

Ja så ni förstår att jag har inte hunnit att blogga, har inte läst en dagstidning sedan i måndags och inte tittat på TV heller så jag lever som i en bubbla.....

Men nu är Pippis bättre och kan ligga och titta på TV, influensa var det, men jag har ännu inte fått den. Jag hoppas verkligen att jag klarar mig från den.

Kan ni förklara varför jag aldrig kan få en lugn stund? Det måste vara någon däruppe som inte gillar mig eller hur? Men svärmors snällaste ord denna veckan var att du kommer att få betalt i himlen......Tack för det:((


kram på er mina goda vänner.....nu ska jag försöka koppla av lite grann.......

Mumin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Det sägs att man inte får mer bekymmer än man klarar av men jag tror inte riktigt på detta ordspåk. Du är nog helt enkelt alldele för snäll och bryr dig mycket om andra och då vänder sig många till dig för du bryr dig Fina drag men man kan bli uppäten så var rädd om dig kramTingeling

2:a kommentar, skriven , av Ingegerd:

Det var ju en riktig pärs, denna vecka! Vad duktig Du är som ordnar för Din svärmor, men tänk att man ska behöva ryta i så hemskt innan man blir ytagen på allvar! Hoppas nu det blir lite lugnare för er båda. Kanske Du inte behöver ta tfnsamtal varje gång svärmor ringer?

3:e kommentar, skriven , av Pialotta:

Ja du, det är säkert inte lätt att bli gammal, men det är inte heller lätt att vara anhörig många gånger.. jag vet, men på ett annat sätt.. i morgon kommer killarna från möbelhuset med en ny säng till min mamma.. tänk så skönt för henne med en riktigt fin säng, där hon kan "spaka" sig fram i sängen för både huvud och ben.. en kanonmadrass..

Inte heller så lätt med en man som är "fuker" .. de är ju allra värst sjuka så är det bara..

Min har huvudvärk här mest hela dagarna och ligger mycket på soffan nu.. inte så kul det heller.. inget jobb osv.. men man får ta det som det kommer inget att göra vid det.. jag sitter med en annan blogg och påtar.. inte så lätt alla gånger, då allt är nytt.. Kanske blir det bra till sist:-)

Har min Kafferast kvar ju och den springer inte från mig;-)

Ha de gott nu och du måste vila dig mellan varven ju.. allt hänger inte på dig, du ska vara länge.

Kramar på dig

4:e kommentar, skriven , av Helena:

Jag hoppas att du får en lugn helg vännen & krya på dig!

Kram

5:e kommentar, skriven , av Sylvia:

Oj så jobbigt du har det. Jag har haft den där svängen både min min mamma och med min man. Nästan samtidigt. Det var många år med ständig jourtjänst-göring. Fast de var aldrig elaka, bara desperata och förtvivlade när de tappade all kontroll över tillvaron. Försök att inte ta det personligt - lättare sagt än gjort. Det är ju de närmaste anhöriga som får ta smällarna och ställa upp innan de blir så dåliga att samhället tar över med särskilt boende.

Ta varje tillfälle att vila, det behövs.

6:e kommentar, skriven , av Gunvor:

Ojojoj vilken vecka för stackars Mumin! Det låter så hemskt när dom inte vill ta emot en gammal sjuk människa som behöver hjälp! Tänk om inte du fanns tillhands, hur hade det då gått? Hoppas du får din vila så att du orkar med alltihopa.Och sjuka karlar vet jag hur det är! Ha en bra dag imorgon!Kram Mumin!

7:e kommentar, skriven , av Ninni:

Men herregud va där detta?? Stackars stackars dig vad du får slita.

Du som skulle börja med att säga NEJ..men jag förstår att du ställer upp.



Bli nu inte sjuk men om du blir det kanske du får lite vila...tänker på dig, kram kram

8:e kommentar, skriven , av Gösta!:

Öka texten,jag får ha luppen på mig för att läsa din blogg!!



L&L

9:e kommentar, skriven , av Fia:

Hoppas att det snart löser sig med allt det praktiska kring din svärmor. Det är ju tråkigt att avsätta så mycket tid och energi till henne, och hon inte ens uppskattar det.

Lova att ta han dom dig själv också!



Kram, Fia

Kommentera inlägget här :